سواد ندارم عقل که دارم!

جی۵ لاین: گروهی از استادان فرهیخته تصمیم گرفتند که تعطیلات آخر هفته خود را در مزرعه ای دور افتاده، فارغ از شلوغی سر سام آور شهر بگذرانند. آنها به خانه کشاورزی رفتند که مردی ساده و بی بهره از سواد بود، چون هرگز به مدرسه نرفته بود. استادان از نظم و برنامه ریزی اداره مزرعه حیرت کرده بودند. مزرعه سر شار از محصول ذرت و گندم، باغی سرسبز با درختان میوه خوشمزه، گاو و گوساله های سالم و سر حال که در علفزار می چرخیدند. خلاصه مزرعه کوچک آن کشاورز ساده دل با صفا و پر بار بود.استادان از کشاورز پرسیدند: این همه کار را چگونه سر و سامان می دهی؟ پاسخ او کوتاه اما بسیار تامل بر انگیز بود: از بی سوادی رنج می برم اما از عقلم که می توانم استفاده کنم.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر: skipwall

  • منبع اصلی: تنقلاتی برای روح/جی پی واسوانی/ترجمه ی فریبا طیب نما/ انتشارات بهار سبز
  • نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز  داشته باشید تا علاوه برحمایت از مترجم  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منصور
منصور
10 سال قبل

عقل انسان بزگترین کتابخانه دنیاست اگر بدونی چطور از آن استفاده کنی سواد یکی از ان راه هااست.

شقایق
شقایق
10 سال قبل

همینجوری این داستان جالب رو مینویسم در دهکده‌ای مردی زندگی میکرد که به ابله بودن اشتهار داشت و ابله هم بود . تمام آبادی مسخره اش می کردند . ابلهی تمام عیار بود و مردم کلی با او تفریح میکردند. ولی او از بلاهت خود خسته شد . بنابراین از مرد عاقلی راه چاره را پرسید. مرد عاقل گفت: مساله ای نیست! ساده است. وقتی کسی از کسی تعریف کرد ، تو انکار کن . اگر کسی ادعا می کند که «این آدم مقدس است»،فوری بگو: نه ! خوب می دانم که گناه کار است. اگر کسی بگوی د: «این… بیشتر بخوانید

شقایق
شقایق
10 سال قبل

سواد وعقل با هم فرق دارن حتی ممکن است کسی سواد زیادی داشته باشد اما عقل درست استفاده کردن از ان را نداشته باشد.به قول این داستان سواد که نداری پس فکر کن چون عقل که داری!….

آلما
آلما
10 سال قبل

این داستان دو پیام داره یکی اینکه از آنچه داریم نهایت استفاده رو بکنیم سواد که نیست اما عقل که هست
دوم اینکه شاید بعضیها به ظاهر سواد ومدرک داشته باشند اما متاسفانه از عقل (تحلیل و به کار گیری بی بهره اند)اما خیلی ها از نعمت عقل واقعا برخوردارند و این عقل در تمامی امور استفاده می کنند و نوعی نبوغ عملی دارند

a
a
10 سال قبل

k;ll;djh hfsj sdjfha jfsf

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  a

شما ویروسی؟