یک سر گذشت

جی۵ لاین:سرخ پوستی به تنهایی مشغول گردش در جنگل بود ، تخم عقابی پیدا کرد. او با این تصور که آن تخم به یک مرغ وحشی تعلق دارد آن را در آشیانه ی یک مرغ وحشی گذاشت. جوجه پس از چندی به دنیا آمد. در حالیکه اطرافش تعدادی جوجه مرغ دیده می شد. مرغ هایی که جیک جیک می کردند و مانند مرغ دانه و ارزن بر میداشتند. روزی در هنگام بهار، پرنده ی جوان با صحنه ی بسیار زیبایی رو به رو شد. پرنده ای عظیم در آسمان مشغول پرواز بود و در ارتفاع بسیار بالا با زیبایی و وقار و متانتی فوق العاده پهنه ی آسمان را به خود اختصاص داده بود. جوجه عقاب که در میان مرغ  های وحشی بزرگ می شد، پرسید: ” این پرنده چه نام دارد؟”عقاب کوچک به این فکر کرد که پرواز با این همه وقار و متانت در آسمان پهناور به راستی چه امتیاز بزرگی محسوب می شود. اما از آنجا که پرنده ی جوان می دانست هرگز نمی تواند به یک ” عقاب ” مبدل شود، رویای خود را فراموش کرد. او تمام عمرش را با این فکر که فقط یک مرغ وحشی است سپری کرد و سر انجام با همین فکر نیز از دنیا رفت. و به راستی که چه تعداد نسل های بی شماری که به این جوجه عقاب شباهت دارند…! آنها دارای قابلیت خارق العاده ، استعداد های نا شناخته و از ذوق هنر و مهارت فراوان برخوردار هستند…! قابلیت هایی که جامعه ی بشری می تواند از آنها استفاده کند و به آنها اجازه دهد که آرزوی های قلبی خود را تحقق بخشند!

منبع تصویر:best
منبع اصلی:زیباترین جملات از بزرگان جهان/نسرین عفتی باران/انتشارت راه رشد

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات راه رشد داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
10 سال قبل

این داستان منو ب یاد تربیت بچه فیل ها میندازه ک خیلی وقت پیش شنیدم فیل هایی ک برای سیرک یا ب صورت نمایش های مختلف میخوان تربیت کنن از وقتی ک تازه ب دنیا اومدن پاشونو با طناب ب یه چوبی می بندن اون موقع فیل کوچیکه و نمیتونه خودشو نجات بده نمیتونه اون چوبو از جا بکنه انقد تلاش میکنه ک خسته میشه این دیگه میره تو ذهنش ک هیچ وقت نمیتونه از جابکنتش سالها میگذره و فیل بزرگ میشه و همچنان به همون چوب ک الان ب راحتی میتونه از جابکندش می بندن ولی فیل خودشو نجات… بیشتر بخوانید