گرانبهاترین دارایی زن

جی۵ لاین: بر بالای تپه ای در شهر ” وینسبرگ” آلمان ، قلعه ای قدیمی و بلند وجود دارد که مشرف بر شهر است. اهالی وینسبرگ ، افسانه ای جالب در مورد این قلعه دارند که بازگویی آن ، مایه ی مباهات و افتخارشان است. در قرن 15 ، لشکر دشمن این شهر را تصرف و قلعه را محاصره می کند. اهالی شهر از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، برای رهایی از چنگال مرگ به داخل قلعه پناه می برند. فرمانده دشمن به قلعه پیام می فرستد که قبل از حمله ی ویران کننده ی خود، حاضر است به زنان و کودکان اجازه دهد تا صحیح و سالم از قلعه خارج شده و پی کار خود روند. پس از کمی مذاکره ، فرمانده دشمن به خاطر رعایت آیین جوانمردی و بر اساس قول شرف، موافقت می کند که هر یک از زنان داخل قلعه می توانند گرانبهاترین دارایی خود را نیز از قلعه خارج کنند به شرط آنکه به تنهایی قادر به حمل آن باشند. ناگفته پیداست که قیافه ی حیرت زده و سر شار از شگفتی فرمانده دشمن به هنگامی که هر یک از زنان ، شوهر خود را کول گرفته و از قلعه خارج می شدند ، بسیار تماشایی بود.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر: genealogieonline

  • منبع اصلی: تو، تویی؟!/داستانهای کوتاه و شگفت انگیز/جلد سوم/مترجم و گرد آور: امیررضا آرمیون/انتشارات ذهن آویز
  • to tooee
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویز  داشته باشید تا علاوه برحمایت از مترجم گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه علی بابایی
فاطمه علی بابایی
10 سال قبل

سلام اگر ماجرا به گونه ای بود که می گفتند مردان گرانبهاترین چیز خود را بیرون ببرند فکر می کنید چه کار می کردن ؟ اقایان ایا واقعا شما هم همین کار را می کردید؟

مهتا ب
مهتا ب
10 سال قبل

من وقتی این داستان را خواندم اول خندیدم بعد تبدیل به گریه شد بدون اینکه خودم بخواهم