کمان بدون زه

جی۵ لاین:  واقعه ی کوچک و زیبایی در زندگی ایزوپ، داستان نویس بزرگ یونان، روی داد. یک روز او با کودکان بازی می کرد. آنها با هم فریاد می کشیدند و می خندیدند. یکی از اهالی آتن که از آنجا می گذشت، با حیرت گفت:« یک انسان بالغ نباید این چنین وقت خود را هدر دهد!» ایزوپ در جواب آن مرد کمانی برداشت، زه آن را در آورد و کمان را روی زمین گذاشت. آنگاه رو به رهگذر کرد و گفت:« ای مرد عاقل، کمان بدون زه چه معنایی دارد؟» مرد گیج شده بود و نمی توانست پاسخ قابل قبولی بیابد:« نمی توانم معمای تو را حل کنم. معمای این کار چیست؟» ایزوپ جواب داد:« اگر همیشه کمان را خمیده نگاه داری، حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. اما اگر گاهی آن را آزاد بگذاری، هنگام نیاز کارآیی بهتری خواهد بود.» نکته: آیا بسیاری از ما شبیه کمان خمیده ای نیستیم که زه آن سختی کشیده شده است؟ پس ما هم احتیاج داریم گاهی بدون زه باشیم و استراحت کنیم تا بتوانیم از نیروی خویش استفاده ی بهتری ببریم. بهتر است به یاد داشته باشیم که برای آسودن باید رها شدن را آموخت. تمدد اعصاب واقعی به معنای استراحت کردن است؛ آسودن در پیشگاه خدا تا نیروی او درون ما جاری شود و وجودمان را لبریز سازد. بنابراین باید گاهی سکوت کنیم. پس باید خاموش باشید. به این ترتیب، سکوت قدرت خداوند درون ما جاری شده و هنگام ضرورت و عمل آماده تر خواهیم بود.

منبع تصویر:bazidan
منبع اصلی:نیم کیلو باش ولی مرد باش!/ سعید گل محمدی/انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلی
لیلی
10 سال قبل

سلام
خیلی ساده ما می تونیم از قرار دادن روز شب این متوجه بشیم که پروردگار شب را برای آسایش و آرامش قرار داده تا انسان بعد سختی و فراسایش کار روزانه به استراحت بپردازه و خودش احیا کنه .
و البته فکر کنم آیه قرآن هم اشاره ای به اینکه شب محل آسایش هست داشته.
و اینکه اصلا به عقل بر نمی گرده ما هم زمان یکودک بودیم گاهی لازم هست کوذک یها رو بین بازی با بچه ها به یاد بیاریم تا هم خودمون حس خوبی داشته باشیم و هم کودکان بهتر درک کنیم.

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

چقدر زیباست گاهی مثل بچه ها رها شد از همه شلوغی ها،چقدر خوبه گاه پیر شد و نشست پا به پای حرف های مادربزرگ که با چه هیجانی گوشی برای شنیدن به همه دردهاش پیدا میکنه. چقدر خوبه گاه بزرگ بشیم پا به پای پدر و مادرمون زندگی کنیم که ما هم میفهمیم میدونیم خیلی زحمت میکشید ای کاش بتونیم همه زحماتتون رو جبران کنیم.