پشتکار جادو می کند.

جی۵ لاین:مرغ مورچه خوار که در کشور آرژانتین زیاد به چشم می خورد ، آشیانه ی خود را به شکل تنور می سازد و به همین خاطر در این کشور به ” مرغ تنور” مشهور است. چند سال پیش یک جفت از این پرندگان بر بالای بنای یادبودی که زینت بخش میدان شهر در پایتخت آن ( بوئنوس آیرس) بود، از گل و برگ اقدام به ساختن لانه ی تنوری شکل خود کردند. سپس، چند نفر از کارگران شهرداری این لانه را خراب کردند. سال بعد، همان پرندگان بازگشتند و دوباره در همان جا شروع به ساختن لانه کردند. بار دیگر کارگران شهرداری آشیانه را پایین آوردند. پرندگان سال بعد دوباره به همان جا برگشته و اقدام به ساختن مجدد آشیانه ی خود کردند. این بار شهروندان به کارگران شهرداری فشار آوردند که کاری به کار آنها نداشته باشند! نکته: عظمت و شکوه انسانی ما به این نیست که هیچ گاه سقوط نکنیم. بلکه این عظمت  در آنجاست که هر وقت افتادیم، دوباره برخیزیم و تلاش را از سر گیریم.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:silver

منبع اصلی:بازیگر زندگی باشیم، نه بازیچه ی آن!/سعید گل محمدی/انتشارات نسل نو اندیش

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات نسل نو اندیش داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nafas
nafas
10 سال قبل

همه چیزدست خودمونه.گاهی وقتاباتمام وجودمی خوایم که یه کاری روانجام بدیم ولی بازنمیشه.من فکرمی کنم که بهش واقعاواقعاایمان نداریم…
بایدواقعابخوایم وروش تمرکزکنیم تابرامون عادت بشه…

محمد
محمد
10 سال قبل
پاسخ به  nafas

آره…موافقم با حرفاتون.