پسر بچه، گلدان، سکه ی با ارزش

جی۵ لاین:روزی دست پسر بچه ای در گلدان کوچکی که در خانه با آن باز ی می کرد، گیر کرد و هر کاری کرد نتوانست دستش را از گلدان خارج کند. به ناچار پدرش را به کمک طلبید اما پدرش هم هر چه تلاش کرد نتوانست دست پسر را از گلدان خارج کند. پدر دیگر راضی شده بود به شکستن گلدان که از قضا خیلی هم گران قیمت بود.قبل از این کار به عنوان آخرین تلاش به پسرش گفت: دستت را باز کن، انگشت هایت را به هم بچسبان و آنها را مثل دست من جمع کن  آن وقت فکر می کنم دستت بیرون می آید. پسر گفت: ” می دانم اما نمی توانم این کار را بکنم .” پدر که از این حرف پسرش شگفت زده شده بود پرسید: ” چرا نمی توانی؟”پسر گفت: ” اگر این کار را بکنم سکه ای که در مشتم است، بیرون می افتد.” گاهی انسان در زندگی به بعضی چیزهای کم ارزش چنان اهمیت می دهد که ارزش دارایی های پر ارزش خود را فراموش می کند.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:maas

منبع اصلی: شما یک جوجه اردک زشت نیستید/مسعود لعلی/انتشارات بهار سبز

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آلما
آلما
10 سال قبل

زندگی همیشه زیباست، زشتی هایش تقصیر ماست،در مسیرش هر چه نازیباست ،آن تدبیر ماست

مرضيه
مرضيه
10 سال قبل

خط يا دايره؛ انتخاب باخودمان است كدام را انتخاب كنيم : اينكه تا بي نهايت ادامه دهيم يا اينكه دور خودمان بجرخيم 🙂

ناهید کاشانی
ناهید کاشانی
10 سال قبل

ماندرتا”درباره آنچه که داریم فکرمی کنیم درحالیکه پیوسته دراندیشه چیزهایی هستیم که نداریم خوشبختی مادرسه جمله خلاصه می شود:تجربه ازدیروز،استفاده ازامروز،امیدبه فردا.برای رسیدن به ساحل بهترین روزهای زندگی باید دست ازتلاش برنداشت .همیشه زیباترین عکسها ازتاریک ترین اتاقها ظاهرمیشود .من شکوفایی گل های امیدم رادررویاها می بینم وندایی که به من می گوید:گرچه شب تاریک است دل قوی دارسحرنزدیک است…