هر چه کنی به خود کنی.

جی۵ لاین: یک نجار مسن به کار فرمایش گفت می خواهد بازنشسته شود تا خانه ای برای خود بسازد و در کنار همسر و نوه هایش دوران پیری را به خوشی سپری کند. کار فرما از این که کارگر خوبش را از دست می داد ناراحت بود ولی نجار خسته بود و نیاز به استراحت داشت. کار فرما از نجار خواست تا قبل از رفتن خانه ای برایش بسازد و بعد بازنشسه شود. نجار قبول کرد ولی دل به کار نمی داد چون می دانست که کارش آینده ای نخواهد داشت. از چوب های نامرغوب برای ساخت خانه استفاده کرد و کارش را از روی بی میلی انجام داد. وقتی کار فرما برای دیدن خانه آمد، کلید خانه را به نجار داد و گفت:” این خانه هدیه ی من به شماست بابت زحماتی که طی این سال ها برایم کشیدی.” نجار وا رفت. او در تمام این مدت در حال ساختن خانه ای برای خودش بود و حالا مجبور بود در خانه ای زندگی کند که اصلا خوب ساخته نشده بود.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:آرامشگر/صابر قاسمی /انتشارات درنا قلم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات درنا قلم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زمان
زمان
10 سال قبل

چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد… بازتاب هر عملی که انجام میدیم به خودمون برمیگرده و نتیجه مورد قبول هر عملی زمانی بدست می آد که با نهایت دقت، صبر و حوصله اون کار انجام شده باشه. این داستان میخواد این نکته رو هم گوشزد کنه که ” هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند” اگر همیشه یه همچین بینشی داشته… بیشتر بخوانید

معصومه
معصومه
10 سال قبل

داستانی که ذکر شده بارها توی زندگی ما اتفاق میفته،همیشه هرکاری که انجام بدیم چه خوب چه بد بازخوردش بخودمون برمیگرده
به عبارتی میشه گفت با هر دست بدی با همون دستم پس میگیری! وقتی خداوند برای اعمال ما نتیجه ای توی اون دنیا گذاشته پس قطعنا عدالتش رو توی همین دنیا هم نشون میده و عواقب خیلی از کارهامون رو همین جا پس میگیریمفپس چه خوبه که همیشه نیکی کنیم تا بازخوردهای مثبت و نیک رو پس بگیریم!
بقول باربارادی آنجلیس :”هر کاری انجام می دهید آن را با تعهد انجام دهید.”

معصومه
معصومه
10 سال قبل

هر وقت در خیانت و فریب دادن کسى موفق شدى،

به این فکرنکن که اون چقدر احمق بوده،

به این فکرکن که اون چقدر به تواعتماد داشته … !