نیکی به پدر و مادر

جی۵ لاین: روزی امام حسن همراه پدر ارجمندش امیر مومنان علی (ع) به مسجد الحرام برای طواف خانه خدا می رفتند.شنیدند در کنار کعبه شخصی با سوز و گداز خاصی مناجات می کند. امام علی به امام حسن فرمودند: نزد مناجات کننده برو و او را دعوت کن نزد من بیاید.امام حسن نزد او رفت و دید جوانی است بسیار مضطرب و هراسان و مشغول دعا و راز و نیاز با خدای بزرگ است. به او فرمود: امیر مومنان می خواهد تو را ببیند. دعوتش را اجابت کن. آن جوان با اشتیاق وافر برخاست و به حضور علی ( ع) آمد. حضرت به او فرمود:” حاجتت چیست که اینگونه آنرا از خدا تقاضا می کنی؟” او عرض کرد: من جوانی بودم بسیار عیاش و گنهکار. پدرم مرا از گناه و آلودگی نهی می کرد. من به حرف او گوش نمی دادم بلکه بیشتر خطا می کردم تا اینکه روزی مرا در حال خطا کاری دید باز نهی کرد، ناراحت شدم. چوبی برداشتم او را طوری زدم که به زمین افتاد. در نتیجه مرا نفرین کرد. بعد از مدتی نصف بدنم فلج شد. بسیار پشیمان شدم. نزد پدرم رفتم با خواهش و زاری از او معذرت خواستم و از پدرم خواستم برای نجات  من دعا کند. پدرم حاضر شد که با هم برویم در همان مکان که مرا نفرین کرده در حقم دعا کند تا خوب شوم. با هم به طرف مکه رهسپار بودیم. پدرم از روی شتر افتاد و از دنیا رفت. همان جا او را دفن کردم و اینک خودم تنها به این جا برای دعا آمده ام. حضرت فرمود: از اینکه پدرت با تو به طرف کعبه برای دعا در مورد نجات تو می آمد معلوم می شود از تو راضی شده است. اینک من در حق تو دعا می کنم. در این موقع حضرت دست به دعا بلند کرد و سپس دستهای مبارک را به بدن جوان کشید جوان در همان لحظه شفا یافت. سپس علی (ع) به فرزندان توصیه کرد و فرمود:” نیکی به پدر و مادر را به شما سفارش می کنم.”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:حکایت ها و حکمت ها/علی محمود پور/انتشارات راز نهان
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات راز نهان داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
p-a
p-a
10 سال قبل

سلام . مطالعه در این سایت آدمو هشیار میکنه و تیز بینی و دقت نظر رو بالا میبره .

کلب علی
کلب علی
10 سال قبل

درود خداوند بر علی بن ابی طالب فخر بشریت….

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

قربون همه پدر و مادرهای مهربون برم که همیشه خطاهای ما رو نادیده می گیرن و در حقمون دعای خیر می کنن. هیچ سرمایه ای ارزشمندتر از داشتن پدر و مادر نیست. خدا همشونو حفظ کنه و به ما توفیق بده قدرشونو بدونیم، احترامشونو نگه داریم، باهاشون خوشرفتار باشیم و دلشونو نشکنیم و این گفته پامبر اکرم(ص) رو همیشه بخاطر داشته باشیم: پدر و مادر بهشت و جهنم تو هستند: بهشت در رضای آنها و دوزخ در خشم آنهاست.

فاطمه
فاطمه
10 سال قبل

امامان بزرگوار ضامن همه ی شیعیانشون هستن و مطمینا بارها دستمونو گرفتن بدون اینکه متوجه بشیم.

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

باهاتون کاملا موافقم فاطمه خانم، یه عمریه دستمونو گرفتن، کاش رهامون نکنن…

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  بنفشه

بله این حرف کلیه، من اگه جای شما بودم تا ادممو نمیشناختم قضاوتش نمیکردم

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل
پاسخ به  شهزاد

ببخشید منظورتون کدوم آدمه؟!!من در مورد آدم خاصی نظر ندادم!! با نظرخانم فاطمه موافق بودم چون بارها کمک اهل بیت رو تو زندگی شخصی احساس کردم.

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

ای کاش فقط یه بار یه بار حضرت علی هم ضامن من میشد!!! میدونم نمیشه، هیچ کس نمیشه، اما نمیدونم چرا من بازم توقع دارم