من هستم، چون ما هستیم.

جی۵ لاین:يك پژوهشگرانسان شناس درآفریقا،به تعدادى ازبچه هاى بومى يك بازى را پيشنهاد كرد. اوسبدى ازميوه رادرنزديكى يك درخت گذاشت وگفت: «هركسى كه زودتربه آن سبدبرسد،ميوه هاى خوشمزه رابرنده میشود.»هنگامیكه اوفرمان دويدن راداد،آن بچه ها دستان هم راگرفتند وبا يكديگر دويدند ودركناردرخت،خوشحال به دورآن سبد ميوه نشستند.وقتى پژوهشگرعلت اين رفتارآنها راپرسيدوگفت: «درحالیكه يك نفرازشمامیتوانست به تنهايى همه ميوه ها را برنده شود،چرا ازهم جلونزديد؟»آنها گفتند: «اوبونتو»؛به اين معناكه«چگونه يكى ازما مى تواند خوشحال باشد،درحالیكه ديگران ناراحتند؟!» درعالم چيزى بالاترازمحبت ومهربانى نمىبينم. بتهوون.
*«اوبونتو» درفرهنگ «ژوسا» يعنى: من هستم،چون ماهستيم.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:من و ما!/جلد یکم/ امیر رضا آرمیون/انتشارات ذهن آویز
MAU-1-2
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سادات
سادات
10 سال قبل

از محبت خارها گل میشود

میترا
میترا
10 سال قبل

وقتی پای رقابت و منفعت در میان است ممکن است یادمان برود که ما هم نوع یکدیگریم و خودخواهی باعث شود تمام ذهنمان در گیر این باشد که برترین باشیم حال انکه می توانیم در کنار این فکر به کسانی فکر کنیم که قبل از رقابت دوستان و حتی انسانهایی هستند در اطراف ما که نیاز به تعامل و محبت ما دارند.
بچه ها با صداقت و پاکی کودکانه بهترین نمونه برای درس اموزی هستند که در این دنیا که مسابقه ای بزرگ است چگونه جوانمردانه رقابت کنیم.