من از جوانان امروزی مایوس نیستم.

جی5 لاین:مواقعی که پس از سخنرانی ناگزیرم برای یک سخنرانی دیگر به شهری دیگر پرواز کنم،گاه گداری خود را در کنار اشخاصی می یابم که بسیار پرحرف هستند، این امر تجربه ی لذت بخشی برای من محسوب می شود.زیرا من علاقه ی وافری به مشاهده و مطالعه ی مردم دارم.

من چیزهای زیادی از مشاهده ی مردم و گوش دادن به حرف های آن ها آموخته ام.مردم سرچشمه ی لایزال داستان هایی هستند که مضمون برخی از آن ها حزن انگیز و برخی دیگر شادی آور است.

با کمال تاسف باید اقرار کنم که گاهی داخل هواپیما جایی نصیبم میشود که کنار دست کسی که کاری جز خالی کردن عقده های خود و تحمیل نکته نظرات سیاسی اش به شنونده ی اسیری که مجبور است 600مایل به حرف های او گوش دهد، ندارد.

مطلبی که می خواهم عرض کنم یکی از همین موارد است .تازه روی صندلیم جا گرفته بودم که بغل دستیم شروع به ایراد رساله ای درباره ی وضعیت هولناک جوانان کرد.او که از عبارات کهنه و از مد افتاده ای استفاده می کرد همچون”می دونی که، جوانان امروز…”،یک ریز و بدون بهره گیری از مفاهیم روشن و قانع کننده،درباره ی وضعیت اسفبار و هولناک نوجوانان دادسخن میکرد.بیشتر اطلاعاتش هم از اخبار ساعت6 شبکه ی خبرتلویزیون بود!

پس از تشکر از ارشادات ایشان از هواپیما پیاده شدم یک روزنامه ی محلی خریدم و برای صرف شام به طرف هتلم در ایندیانا پولیس به راه افتادم در یکی از صفحات داخلی روزنامه چشمم به مقاله ای افتادکه به نظرم می بایست در صفحه ی اول چاپ میشد.

در یکی از شهرهای کوچک ایندیانا پسر بچه ی15ساله ای زندگی می کرد که تومور مغزی داشت و به همین خاطر تحت معالجات پرتو افشانی و شیمی درمانی به سر می برد.او همه ی موهای خود را در نتیجه ی این معالجات از دست داده بود.من از عقیده ی شما خواننده ی محترم بی اطلاعم اما ریختن موهای سر آدم آن هم در چنان سن و سالی به نظرم واقعا زجر آور و کشنده است.

همکلاسی های این پسر جوان از مادران شان میخواهند که سر آن ها را نیز مانند دوست بیمارشان برایان از ته بتراشند تا او تنها بی موی دبیرستان نباشد. در روزنامه عکسی از مادری که در حال اصلاح موهای پسرش بود و سایر اعضای خانواده نیز به دیده ی تایید به آن ها می نگریستند، به چشم می خورد

در زمینه ی این عکس خانوادگی، گروهی از نوجوانانی که همه بی مو بودند به ردیف ایستاده بودند.

نه من از جوانان امروزی مایوس نیستم.

جی5 لاین . کام

  • منبع اصلی: سوپ جوجه برای روح70داستان کوتاه برای تقویت و تلطیف روحیه/جک کنفیلد/علی اکبر راستکار محمود زاده/نشر فروغ ازادی
  • منبع تصویر: Blog Spot
  • بازنویسی و انتشار: ا.قربانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا
مینا
11 سال قبل

عکس خیلی جالب هست و دقیقا مرتبط با داستان 😀

ممنون و موفق باشید

ارزوحسنی
ارزوحسنی
11 سال قبل

همه ما ادمها یه چیزی داریم که بهش میگن ذات.همیشه و همه جا و در هر شرایطی تغییرناپذیره و من به این ایمان دارم که ما ذاتمون قابل تقدیره که بعضی وقتها باعث میشه که قابل تقدیر باشیم.

امیر رضا
امیر رضا
11 سال قبل

بسیاری از رفتار هایی که از دیگران مشاهده میکنیم عکس العمل رفتارهای خودمونه.
وقتی دیدگاهمون در مورد کسی مثبت نیست قطعا نباید واکنش مثبت توقع داشته باشیم
حتی خیلی وقتا احتیاج نیست که مستقیما باهاش صحبت کنیم و حتی فکرکردن یا تصور اون رفتار دقیقا باعث رخ دادنش میشه.