منتظر نباش، خودت عمل کن!

جی۵ لاین:  یک روز خانواده ی لاک پشت ها تصمیم گرفتند که به پیک نیک بروند. از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه ی موارد کند عمل می کنند، هفت سال طول کشید تا برای سفر آماده شوند. در نهایت، خانواده ی لاک پشت ها، خانه را برای پیدا کردن یک مکان مناسب برای پیک نیک ترک کردند. سرانجام در سال دوم سفرشان، محل مورد نظرشان را پیدا کردند. برای مدتی حدود شش ماه، محوطه را تمیز کردند، سبدها را باز کردند و مقدمات را آماده کردند. بعد فهمیدند که نمک نیاورده اند! پیک نیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود و همه ی آنها با این مورد موافق بودند. بعد از یک بحث طولانی، جوان ترین لاک پشت برای آوردن نمک از خانه انتخاب شد. اگر چه او سریع ترین لاک پشت بین لاک پشت ها بود، اما کلی ناله کرد، جیغ کشید و توی لاکش بالا و پایین پرید و در آخر او قبول کرد که به یک شرط برود؛ اینکه هیچ کس تا وقتی او برنگشته، چیزی نخورد. خانواده قبول کردند و لاک پشت کوچولو به راه افتاد. سه سال گذشت… و لاک پشت کوچولو برنگشت. پنج سال… شش سال… سپس در سال هفتم، پیرترین لاک پشت دیگر نمی توانست به گرسنگی ادامه دهد و اعلام کرد که قصد دارد غذا بخورد و شروع به باز کردن یک ساندویچ کرد. در این هنگام، لاک پشت کوچولو ناگهان فریاد کنان از پشت یک درخت بیرون پردی و گفت:« دیدید، دیدید، من می دونستم که منتظر نمی مونید. منم حالا نمیرم نمک بیارم م م!!!»

نتیجه:
بعضی از ماها، زندگی مون صرف انتظار کشیدن برای این می شه که دیگران به تعهداتی که ازشون انتظار داریم عمل کنن. اونقدر نگران کارهایی که دیگران انجام می دن هستیم که خودمون عملا هیچ کاری انجام نمی دیم!
بهتره که به انتظار کشیدن پایان بدیم و خودمون شروع کنیم…

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: من، منم?! جلد یکم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fatima
fatima
9 سال قبل

:-)) :-*

سما
سما
9 سال قبل

این داستان محشر بود، ممنون از انتخاب خوبتون. عین این داستان ها رو همه ی ما تو زندگی عادی تجربه می کنیم.

مه نیک
9 سال قبل

توصیه بیل گیس رئیس مایکروسافت:
اصل اول: در زندگی ، همه چیز عادلانه نیست ، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید. اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست . در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.

نازنین
نازنین
9 سال قبل

اینکه به امید دیگران بنشینم تا دیگران شرایط موفقیت مرا فراهم کنند یعنی زمان را از دست خواهم داد و اگر به خاطر شک و تردید و یا امتخان نسبت و میزان دوستی و وفاداری دیگران هدفم را در انتظار نگه دارم یعنی از دست دادن زمان و رفتن هدف به کناری من قدرت حرکت و تفکر را دارم و این یعنی بزرگترین قدرت به شرطی که اسیدهای به نام عدم اطمینان از دیگران و آینده و نشستن به امید هل دادنم از طرف دوستان ، این قدرت را در خود حل نکند

آرین
آرین
9 سال قبل

😀 😀 😀 😀 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: