مستمع خوبی باش.

جی۵ لاین:چند روستایی برای شکار به بیشه می روند و یکی از آنها به زمین می افتد. به نظر نمی رسید که نفس می کشد. چشمانش بد جوری فراخ شده بود. یکی از آنها موبایل خود را در می آورد و شماره ی اورژانس را می گیرد. وی دیوانه وار به اپراتور می گوید: ” دوستمان مرده است، چه کنیم؟” اپراتور با صدایی آرام بخش می گوید: ” راحت باشید ، من به شما کمک می کنم. اول مطمئن شوید که او مرده است.” سکوت برقرار شد و سپس صدای تیر اندازی می آید. صدای روستایی در تلفن شنیده می شود که می گوید: ” خب ، حالا چی؟! ” نکته : توانایی شما در خوب گوش دادن و شنونده ی خوب بودن در مکالمات اجتماعی می تواند به اندازه ی هر مهارت دیگری به شما کمک کند. دانیل گلمن، نویسنده ی  کتاب ” هوش عاطفی” ، معتقد است که توانایی برقراری ارتباط با دیگران، یعنی هوش عاطفی، دست کم به اندازه ی بهره ی هوشی و یا بیش از آن در موفقیت سهیم است. او مهم ترین کیفیت هوش عاطفی را ” همدلی” می داند، که منظور آگاهی و حساس بودن به حرفهای مردم و منظور واقعی آنهاست.” داگ لارسون” درباره ی اهمیت هنر گوش دادن می گوید: خرد ، پاداش یک عمر گوش دادن است، در حالی که می توانسته اید سخن بگویید. ” الیور وندل هولمز” هم در ادامه می گوید: سخنوری، کاری هنرمندانه است و گوش فرا دادن، کاری خردمندانه.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:wiara

منبع اصلی:خودت باش جلد دوم/سعید گل محمدی/انتشارات آسیم

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه
مرضیه
10 سال قبل

سخن و سكوت دو روش ارتباط ما با دیگران ست ؛ سخن گفتن استراحت “روح ” و سكوت استراحت “عقل” ست … :-))

خردمند کسي ست که زبانش را در بند کشد “امام علی (ع) “

راضیه.م
راضیه.م
10 سال قبل

هم شنونده ی خوبی باشید هم خوب حرف بزنید. روزنامه نگارهای خوب آدم های پر حرفی هستند و درباره هر موضوعی هم می توانند چند کلمه ای صحبت کنند. آدم ها اغلب دوست دارند با خبرنگارها صحبت کنند و نظرشان را درباره ی موضوعات مختلف به آنها بگویند. از میان این صحبت ها می شود چیزهای زیادی به دست آورد و آموخت.

آلما
آلما
10 سال قبل

من یک دوستی دارم که همیشه به من میگه من هیچ رازی رو نمی تونم از تو پنهان کنم تو اونقدر به حرفهای من گوش میدی که من ناخود آگاه همه حرفهامو بهت میگم وهمیشه هم تاکید داره که این شنونده است که گوینده رو به سر شوق می آورد البته با هم خیلی صمیمی هستیم ،یا سخنی داشته باش دلپذیر یا دلی داشته باش سخن پذیر.