لیوان را زمین بگذار!

جی۵ لاین:استادی در شروع کلاس، لیوانی پر از آب را به دست گرفت و آن را بالا برد تا همه ببینند. سپس از شاگرداننش پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان  جواب دادند: 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم. استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقا وزنش چقدر است؛ اما سوال من این است اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شاگردان گفتند: هیچ اتفاقی نمی افتد.استاد پرسید: خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقی می افتد؟ یکی از شاگردان گفت: دست تان کم کم درد می گیرد. استاد گفت: حق با توست. حالا اگر یک روز تمام، همین طور آن را نگه دارم چه؟ شاگرد دیگری گفت: جسارتا، دست تان بی حس می شود، چرا که عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوند و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید. همه ی شاگردان خندیدند… استاد گفت: خیلی خوب است؛ ولی آیا در طول این مدت، وزن لیوان تغییر کرده است؟! شاگردان جواب دادند: نه! استاد پرسید: پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟ در عوض من چه باید بکنم؟ شاگردان گیج شدند… یکی از آنها گفت: لیوان را زمین بگذارید. استاد گفت: دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است. اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید، اشکالی ندارد؛ اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید، زندگی تان به درد خواهد آمد و اگر بیشتر از آن نگه شان دارید، زندگی تان را فلج می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود! فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است، اما مهمترآن است که در پایان هر روزآنها را زمین بگذارید؛ به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید و هر روز صبح، سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده ی هر مسئله و چالشی که برایتان پیش می آید، بر آیید! نتیجه: دوست من، یادت باشه که همین امروز لیوان رو زمین بگذاری.زندگی همین است.! واقعیت ها و حقایق نیازی به تفسیر ندارند، بلکه نوع نگاه شما به این واقعیت هاست که باید عوض شود.(آلن وایس)

منبع تصویر:blog 
منبع اصلی: تو، تویی؟! جلد دوم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدشهبازی احمدی
حمیدشهبازی احمدی
10 سال قبل

سلام دوستان عزیز آنچه که هستیم نتیجه فکر ماست. ذهن همه چیز است. همان چیزی می‌شویم که به آن فکر می‌کنیم اگه به مشکلات بیش از اندازه فکرکنیم بیشترمیشن چون وقت زیادی صرف فکرکردن به مشکلات میکنیم به کارهایی که از قبل خوب انجام میدادیم نمیرسیم و هرروز بیشتر میشن.اینم تجربه ی شخصیم بود.

شاهرخ
شاهرخ
10 سال قبل

دقیقا همین طوره. ما با فکر کردن زیادی به مسائل دوروبرمون فقط اب درون لیولن رو داریم مواج تر میکنیم و خودمونو خسته میکنیم. و دیگه رمقی برای حرکت در مسیر های جدید نداریم.