فرمانروایی بر خود

جی۵ لاین:  روزی « فردریک کبیر» پادشاه پروس، در اطراف شهر برلین قدم می زد که با پیرمردی روبه رو شد که مثل شاخ شمشاد از جهت مخالف می آمد. فردریک از تبعه ی خود پرسید:« تو کیستی؟» پیرمرد پاسخ داد:« من شاه هستم.» فردریک خندید و گفت:« یک شاه؟! قلمرو سلطنت تو کجاست؟» پیرمرد با غرور پاسخ داد:« خودم.»

نتیجه:
یک از ما، سلطان و شاه زندگی خود هستیم. رهبران بزرگ می دانند که تا وقتی از پس خودشان بر نیامده اند، هرگز نمی توانند از پس دیگران برآیند.
هر آنچه شما در مورد خودتان فکر می کنید، بسیار مهم تر از ان چیزی است که دیگران در مورد شما می اندیشند.سنکا

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: من و ما! جلد یکم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مه نیک
9 سال قبل

“تو پادشاه و حاکم سرزمین وجود خودت هستی. می توانی بر بدن و روح و ذهن خودت حکم برانی و آن را همان گونه که می پسندی آرایش کنی و رشد دهی. هیچ غریبه ای نمی تواند بدون اجازه تو ای جناب سلطان، به ذهن و روان تو وارد شود. چگونه یک پادشاه بزرگ مثل تو به آن رهگذرهای ساده اندیش اجازه داده است بی اجازه وارد ذهنش شوند و آرامش او را بر هم زنند؟ برخیز و سریع بدون آن که کسی متوجه شود دوباره بهترین و تمیزترین جامه ای که در توان داری بر اندام این پادشاه بی… بیشتر بخوانید

نازنین
نازنین
9 سال قبل

هر عملی عکس العملی دارد . و هر طرزفکری یک بازتاب . اگر من نسبت به خودم دیدی مثبت داشته باشم به خودم مطمئن بوده و اعتماد به نفس کامل داشته باشم . دیگران اجازه پیدا نخواهند کرد برای من تصمیم بگیرند برای من راه حل تعیین کنند و برای من تکلیف زندگی ام را مشخص کنند و یا خوب و بد را به من یادآور شده و مرا موردتشویق و تنبیه قراردهند پس من باید قدرت اندیشه ام را با عمل مناسب و متناسب با زمان همراه کرده و این اجازه را از دیگران بگیرم.

اشکان
اشکان
9 سال قبل

بدان وآگاه باش که تو نقش آفرین زندگی خود هستی.تو کارگردان زندگی خویشی.تو مسئول عملکرد خودت هستی
یادت باشه ” تا زمانی که مایوس نشده ای شکست ناپذیری”

چه فرمانروایی از این بزرگتر
من شاه خودم هستم
من حاکم بر خودم هستم
من مسئول زندگی خودم هستم

اشکان
اشکان
9 سال قبل

بدانی وآگاه باش که تو نقش آفرین زندگی خود هستی.تو کارگردان زندگی خویشی.تو مسئول عملکرد خودت هستی
یادت باشه ” تا زمانی که مایوس نشده ای شکست ناپذیری”

چه فرمانروایی از این بزرگتر
من شاه خودم هستم
من حاکم بر خودم هستم
من مسئول زندگی خودم هستم