فرق من و شما در چیست؟

جی۵ لاین: دو مرد سالخورده در اتاقی نشسته و منتظر صرف ناهار بودند. یکی از آن دو، مرد بسیار عاقلی بود که در بسیاری از کشورها شهرت داشت و دیگری گردشگری بود که آمده بود تا در مورد دانایی این مرد اطلاعاتی کسب کند. اما آن مرد دانا در تمام آن روز هیچ چیز حاکی از عقل و درایت نگفت و با لاخره آن گردشگر مایوس شد و پرسید:” ببخشید اما من فرق بین خودم و شما را نفهمیدم. شما البته مهمان نوازی کردید، اما بگذارید صادقانه بگویم آیا ما دو مرد سالخورده نیستیم که در اتاق منتظر خوردن شام هستیم؟” مرد عاقل گفت:” شما اشتباه می کنید، شما تمام عمر خود را صرف حفظ زندگی خصوصی خود کرده اید که تشکیل شده از خاطرات گذشته و چیزهای دوست داشتنی و دوست نداشتنی زندگی تان. شما در زندگی فقط تعدا معینی از افراد را دوست داشته اید و با هیچ کس دیگر کاری نداشته اید. دنیای درونی من شبیه شما نیست. آن بر روی همه گشوده است. همه می توانند به آن وارد شده و مورد استقبال قرار گیرند. هنگامی که من به درون نگاه میکنم، آنچه می بینم عشق است. بنابراین نه چیزی دارم که پنهان کنم و نه چیزی که از آن حفاظت نمایم.” مکانی که در آن عشق هرگز نمی میرد واقعیت دارد، این تنها نگرشی است که ارزش دارد با آن زندگی کنیم.” ویلیام جونز”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خودت باش! جلد سوم / سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

زلال باش …. ،‌ زلال باش …. ،

فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی ، یا دریای بیکران ،

زلال که باشی ، آسمان در تو پیداست.

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

کوچک باش و عاشق … که عشق میداند آیین بزرگ کردنت را.

بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطه خاص تو با کسی.

معصومه
معصومه
10 سال قبل

اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا به خودتان بپردازید! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود. مهربانی، دلسوزی و رقت قلب را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند. آل عمران آیه 159

ذهن جایگاهی است که می تواند از بهشت، جهنم

و از جهنم، بهشت بسازد.”جان میلتون”

من شخصا به این رسیدم که هرچی به زندگی ساده تر نگاه میکنم چیزای پیچیده تری رو درک میکنم !نمیدونم برای شما هم همینطوره یا نه!

لیلی
لیلی
10 سال قبل

تفاوت آدم ها در نگاه و افکار و البته بیش از همه جایگاهی هست که در قلب مردم پیدا کرند که این جایگاه به واسطه همان طرز فکر است که دیگاه آنها را جهت می بخشد …افکار مثبت و مهر آمیز و پر از حس زیبا نسبت به مردم نگاهی عاشقانه را به دنبال دارد و در پی ان محبوبیت چون بی هیچ توقعی مردم را دوست دارند …

محمد.ح
محمد.ح
10 سال قبل

:-))