راز کامیابی قهرمان شطرنج جهان!

جی۵ لاین:بابی فیشر، قهرمان شطرنج جهان بود که گوی سبقت را از هم گنان خود ربوده بود. در تحلیلی که صاحب نظران از شیوه های موفق کار او می کردند، یکی از دلیل های موفقیتش ، این بود که فیشر بر عکس حریفان خود ، در آغاز هر مسابقه، وقتی را برای حرکت دادن مهره هایش تلف نمی کرد و تصمیمهای خود را فوری و سریع می گرفت. در دقیقه های آخر مسابقه ها که حریفان فیشر در تنگنای وقت قرار می گرفتند، این قهرمان امریکایی برای فکر کردن درباره ی حرکتهای تعیین کننده اش، فرصت کافی در اختیار داشت.از امروزبا خود عهد کنیم که برای گرفتن تصمیمهای کوچک و کم اهمیت، وقت زیادی تلف نکنیم، ولی برای اتخاذ تصمیمهای بزرگ و مهم ، از همه ی استعدادها و امکانات خود با صرف وقت بیشتر بهره بگیریم. برای این کار ، باید نگرش خود را تغییر داده و مهارتهای جدیدی در خصوص استفاده از زمان پیدا کنیم. تصمیمهای کوچک، نیازی به صرف وقت ندارند. یک رمز موفقیت چهره های برجسته، آن است که تصمیمهای کم اهمیت را به سرعت می گیرند و وقت گرانبهای خود را برای تصمیمها و هدفهای بزرگ صرف می کنند! به یاد داشته باشید که زمان، گران بهاترین سرمایه ای است که در اختیار ماست. باید از آن در انجام بهترین و مهم ترین کارها استفاده کنیم. عقربه ی زمان هرگز به عقب بر نمی گردد!

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:hqoboi

منبع اصلی: نیم کیلو باش ولی خودت باش!/سعید گل محمدی/انتشارات آسیم

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
elder scrolls online gold
10 سال قبل

Irrrm a sucker for elder scrolls online gold, some people keep on me type

مهناز نیکبخت
مهناز نیکبخت
10 سال قبل

سلام
این موضوع در واقع مثل همون پرداختن به حواشی کار و آماده کردن ملزومات و منابع مورد نیاز و در نهایت کم آوردن انرژی برای انجام اصل کار است.

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

کاش در کنار اون قدرت تشخیص تصمیم کوچیک و بزرگ رو داشته باشیم. گاه یه چیز کوچیک کل زندگی رو عوض میکنه.

محمد
محمد
10 سال قبل

سلام. وقت طلاست…طلا رو میشه از بازار خرید ولی وقت رو نه…!
قدر بودن ها را بدانیم.

parand
parand
9 سال قبل
پاسخ به  محمد

نه بابا. :poop: