دست مرا بگیر.

جی۵ لاین:روزی ملا نصرالدین همراه دوستانش در صحرا مشغول گردش بود. بعد از خوردن غذا به کنار استخر بزرگی آمدند تا دست و صورتشان را بشویند. ناگهان پای ملا لغزید و در استخر افتاد. هر کس تلاش می کرد او را نجات دهد. به او می گفتند:” دستت را بده به من و بیرون بیا.” ولی او دستش را نمی داد و داشت غرق می شد. در این هنگام یکی از کسانی که ملا را به خوبی می شناخت، جلو آمد و گفت:” کنار بروید، شما نمی دانید او را چکونه باید نجات داد، ملا عادت ندارد چیزی بدهد.” پس به ملا گفت:” دست مرا بگیر و بیرون بیا.” ملا هم دست دوستش را گرفت و بالا آمد و از غرق شدن نجات پیدا کرد. نکته: یک انسان ضعیف خودخواه است و خود خواهی بخل  به همراه می آورد. از دست بخیل حتی یک قطره آب هم نمی چکد. درخت بخل نه سایه دارد و نه میوه. چیزی به نام خیر و برکت در قاموس بخیل وجود ندارد. او دست گرفتن و نه دست دادن دارد. انسان با اقتدار به بهره مند کردن فکر می کند و انسان ضعیف به بهره مند شدن. انسان با اقتدار زندگی را فرصتی برای خدمت رسانی می بیند و انسان ضعیف زندگی  را فرصتی برای لذت بردن و تمتع می بیند. در برخورد با دیگران پرسش یک انسان مقتدر این است:” چگونه می توانم کمک کنم؟” و انسان ضعیف به هر کسی که بر می خورد از خودش می پرسد:” چگونه می توانم از این فرد سود ببرم؟” انسان مقتدر موفقیت را در ” مفید بودن” می داند و انسان ضعیف موفقیت را ” فایده بردن” معنی می کند.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: نیم کیلو باش ولی مرد باش!/سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
18 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eso gold
10 سال قبل

Exceptional Pattern! Buttons never can come untied when not dreamed of. My favorite version of eso gold!

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
10 سال قبل

:-*

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

خیلی این شعر رو دوست دارم مخصوصا اونجاش که میگه :”پرستش راه تسکینه پرستیدن تجارت نیست” بهشت از دست آدم رفت از اون روزی که گندم خورد ببین چی میشه اون کس که یه جو از حق مردم خورد کسایی که تو این دنیا حساب ما رو پیچیدن یه روزی هر کسی باشن حساباشونو پس می دن عبادت از سر وحشت واسه عاشق عبادت نیست پرستش راه تسکینه پرستیدن تجارت نیست سر آزادگی مردن ته دلدادگی میشه یه وقتایی تمام دین همین آزادگی میشه کنار سفره ی خالی یه دنیا آرزو چیدن بفهمن آدمی یک عمر بهت گندم نشون می… بیشتر بخوانید

معصومه2
معصومه2
10 سال قبل

بنظر من انسان بخیل و حسود همیشه ، همه چیز را برای خودش میخواهد و از پیشرفت و ترقی دیگران بیزار است، زیرا به تواناییها واستعدادهای خویش آگاه نیست.اگرانسان دنبال کشف استعدادهای خویش باشد و آرزوهای خود را برآورده کند، دیگر حسادت نخواهد داشت و در کل حسادت، بخیل بودن و خودخواهی نتیجه ی جهل است ولا غیر….

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

حضرت امام رضا عليه السلام مي‌فرمايند:

«سخاوتمند هميشه به خدا نزديك است‌، به بهشت نزديك است‌، به مردم نيز نزديك است و از جهنّم دور مي‌باشد. امّا بخيل از خدا دور است‌، از بهشت دور است‌، از مردم هم دور است و به دوزخ و جهنّم نزديك است‌».