درسی که در قلبم حک شد.

جی۵ لاین:  دختر ده ساله ام، درسی به من آموخت که بر قلبم حک شد. او از زمان تولد نقص عضو داشت و ما مجبور شدیم برای پای او که مادر زادی عضله نگهدارنده نداشت، حائل تهیه کنیم. یکی از روزهای زیبای بهاری، او شاد و سرزنده به خانه آمد تا به من بگوید که در مسابقه برنده شده است. چون نقص عضو او آزارم می داد، به دنبال کلماتی گشتم تا بتوانم تشویقش کنم و به او بگویم اجازه ندهد این نقص مادرزادی مانع کارش شود. از همان حرفهایی که مربیان ورزش هنگام شکست بازیکنان شان به آنها می گویند. ولی پیش از آنکه کلامی به زبان بیاورم، او گفت:” بابا، من دو تا از مسابقه ها را بردم.” باورم نمی شد. او ادامه داد:” یک امتیاز گرفتم.” حدس می زدم چه اتفاقی افتاده است. حتما از روی ترحم توانسته بود امتیازی بگیرد. ولی باز پیش از آنکه حرفی بزنم، به من گفت:” بابا به من همین طوری امتیاز ندادند… من امتیاز” پر تلاش ترین شرکت کننده” را آوردم.” و این سارای عزیز من بود که این درس را به من آموخت.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: 80 داستان برای عشق به زندگی/جک کانفیلد/مارک ویکتور هنسن/ مترجم: ندا شاد نظر/ انتشارات عقیل
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات عقیل داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی
نازی
9 سال قبل

شکست یا موفقیت من و اطرافیانم فقط به دیدگاه من و انها بستگی دارد اگر کودکانه باور کنم که می توانم ترس از سقوط را نخواهم شناخت کودکان ترس را نمی شناسند و در بزرگترها این ترس گسترش پیدا می کند و مانع موفقیت و پیشرفت می شود.

فـاطمه
فـاطمه
9 سال قبل

سلام : )

ناتوان کسی است که توانایی تلاش کردن ندارد.

مه نیک
9 سال قبل

گاهی افرادی به موفقیت های بزرگ می رسند، تنها به این دلیل ساده که نمی دانند کاری که به آن دست زده اند، بسیار دشوار، بلکه غیرممکن است.