خود بینی انسان را دوزخی می کند.

جی۵ لاین:روزی حضرت عیسی(ع) از صحرایی عبور می کرد. در راه به عبادتگاهی رسید که عابدی در آنجا زندگی می کرد.حضرت با او مشغول سخن گفتن شد. در این هنگام جوانی که به انجام دادن کارهای زشت مشهور بود، از آنجا می گذشت. وقتی چشمش به حضرت عیسی (ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از رفتن باز ماند و همان جا ایستاد. گفت: ” خدایا، من از کردار زشت خویش شرمنده ام. اگر پیامبرت مرا ببیند و سرزنش کند، چه کنم؟ خدایا، عذرم را بپذیر و آبرویم را مریز.” در همان هنگام چشم عابد به جوان افتاد، سر بر آسمان بر داشت و گفت: ” خدایا مرا در قیامت با این جوان محشور مکن.” در این هنگام، خداوند به پیامبرش وحی فرستاد:” به این عابد بگو ما دعایت را مستجاب کردیم و تو را با این جوان محشور نمی کنیم، چرا که او به دلیل توبه، اهل بهشت شد و تو ، به دلیل غرور و خود بینی اهل دوزخی.”

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:taringat 

منبع اصلی: از موج تا اوج/مسعود لعلی/ انتشارات بهار سبز

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات  بهار سبزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

فقط خداوند است که شایسته قیاس قلب هاست

آلما
آلما
10 سال قبل

ارزش یک دل پاک بیشتر از مسجد ،کلیسا ومعبداست

مهناز نیکبخت
10 سال قبل

سلام
همیشه معتقد بودم آدم 1 دقیقه بعد میتونه آدم 1 دقیقه قبلش نباشه. توی همین یک دقیقه میتونه هزار اتفاق براش افتاده باشه که باعث بشه اون دیگه آدم قبلی نباشه
به نظرم همیشه باید طرف رو کاوش کرد برای شناخت شخصیتش