اگر من نخوانم چه می شود؟!

جی۵ لاین: گروه کر مدرسه برای اجرای کنسرت در مرکز شهر آماده شده بود. هوا خیلی سرد بود. چند ساعتی در هوای سرد منتظر ماندند. مردم جمع شده بودند. رهبر ارکستر برای رهبری گروه در جای خود مستقر شد. در این میان یکی از اعضای گروه با خود چنین گفت: ” در این سرما نمی توانم آ واز بخوانم. پنجاه نفر در گروه وجود دارد، اگر فقط دهانم را باز و بسته کنم، کسی متوجه نمی شود.” رهبر ارکستر کارش را شروع کرد. اما صدایی نشنید. چون آن روز همه مثل هم فکر کرده بودند.نکته: اگر من نخوانم چه می شود؟! این بزرگترین تحقیری است که یک انسان می تواند در حق خود انجام دهد. در حقیقت معنی اش این است که: ” من هیچ ارزشی ندارم.” وجود هر کس برای این دنیا ضروری است، و گرنه ما اینجا نبودیم. بود و نبود ما برای این عالم مهم است و اثر گذار. هر روز از خود سوال کنید: ” اگر همه ی مردم شهر تان، کشوری که در آن زندگی می کنید و در نهایت کل مردم دنیا مثل شما فکر کنند. ما چگونه شهر ، کشور و جهانی خواهیم داشت؟”

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:euronews

منبع اصلی: خودت باش جلدیکم/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم

khodet bash

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

من خواهر ندارم، تک دخترم. بعضی وقت ها فکر میکنم من چی داشتم که اومدم به دنیا و خواهرم نیومد.من این متن رو توی زندگیم احساس میکنم.

مادام
مادام
10 سال قبل

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

هستی
هستی
10 سال قبل

همه میخواهیم بهترین سرزمین را داشته باشیم،ولی قدم از قدم برنمی داریم.
همه از اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده اند و باعث شده که ما زندگی خوبی نداشته باشیم صحبت میکنیم،میگوئیم :اگر فلانی آن کار را میکرد وضعیت زندگی ما اینگونه نبود!اگر پولدار بودم موفق میشدم!اگر، اگر و اگر های بی پایان…
اما هیچ گاه به خودمان که ساکت ایستاده ایم و هیچ کاری برای اجرای زیبا ی کنسرت زندگی انجام نمیدهیم نگاه نمیکنیم و سکوت دیگران را بهانه شکستمان میدانیم!!!

شقایق
شقایق
10 سال قبل

فوق العاده بود..

مهناز نیکبخت
10 سال قبل

یکی از همکلاسی هام حرف قشنگی رو میزد، میگفت:
یک نمیتونم که بگی باید 17 تا عمل مثبت انجام بدی تا اثر اون یک نمیتونمی که گفتی رو از بین ببره!

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
10 سال قبل

ایول به تو که همچنین دوستی داری