ارزشمند ترین چیزهای زندگی

جی۵ لاین: چند سال پیش، حادثه ی ناگواری برایم اتفاق افتاد که تا پایان عمر آن را از یاد نخواهم برد. هلن به دلیل درد آپاندیس به بیمارستان منتقل شده بود. دکتر عقیده داشت که باید به سرعت عمل جراحی روی هلن انجام شود. همین طور که داشتند هلن را برای عمل جراحی آماده می کردند، پرستاری که داشت فرم مخصوص حاوی مشخصات فردی او را تکمیل می کرد، به من گفت که به عنوان خویشاوند نزدیکش در زمان لازم با من تماس خواهد گرفت. آن موقع ما در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کردیم و تلفن نداشتیم. پیش خود گفتم که اگر پای مرگ و زندگی در میان باشد، آنها با من تماس می گیرند و پلیسی را برای اطلاع به در خانه مان می فرستند. ساعت سه نیمه شب زنگ خانه مان به صدا در آمد. آن موقع تازه فهمیدم هلن در کنارم نیست و وقتی صدای زنگ برای بار دوم به گوشم رسید، یک آن به یاد حرف آن پرستار افتادم:” اگر مرگ و زندگی در میان باشد.” همین طور که داشتم به طرف درب ورودی می رفتم، با وجود آنکه خیلی سعی کردم آرامشم را حفظ کنم، ولی اضطرابم شدید و شدیدتر می شد. وقتی خواستم در را باز کنم، با خود گفتم:” یک گدای بی و سرو پا باشد، یک ولگرد باشد، ولی پلیس نباشد.”آن لحظه فکر می کردم که اگر یک پلیس این وقت شب در خانه ام بیاید، فقط یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم مرگ زندگی هلن است. در را باز کردم و یک پلیس دم در ایستده بود.آن پلیس گفت:” ممکن است با آقای پل مک گی صحبت کنم؟”

” خودم هستم.”
آقای محترم، یک خبر بد برایتان دارم. ممکن است داخل بیایم؟”
اصلا به خاطر نمی آورم که چه عکس العملی نشان دادم. ولی فقط این را می دانم که وقتی او را دیدم و حرفش را شنیدم، یک آن نزدیک بود از حال بروم. فقط یک سال از ازدواج ما گذشته بود و هلن را از دست داده بودم. شوکه شدم. وقتی وارد خانه شدیم، نشستم و گفتم:” راجع به همسرم هلن است، درست است؟” پلیس با تعجب گفت:” آقای محترم، من چیزی راجع به همسر شما نمی دانم، ولی آیا شما یک پژوی 104 دارد؟” حال من شوکه شده بودم، گفتم:” بله، دارم، چطور؟”
” آقای مک گی، اتومبیل شما را دزدیده و حدود چند کیلومتر آن طرف تر رها کرده اند. دزدها شیشه ی جلوی اتومبیل تان را شکسته و داخل ماشین را کمی به هم ریخته اند.” با شادی و لبخند گفتم:” واقعا؟”
” می دانستید اتومبیل تان را دزدیده اند، عکس العمل تان کمی غیر عادی است!” در آن لحظه، واقعا دوست داشتم برقصم. می خواستم این پیام آور خوش خبر را در آغوش بگیرم. هلن زنده بود، فقط ماشین قراضه ام را دزدیده بودند.آن اتفاق باعث شد با تمام وجود ارزش چیزهایی که در زندگی دارم را درک کنم. اموال و دارایی ها را می شود دوباره خرید و جایگزین کرد، ولی افراد را نمی شود.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: قصه هایی برای از بین بردن غصه ها/مسعود لعلی/ انتتشارات بهار سبز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات بهار سبز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایلیین
ایلیین
9 سال قبل

وای چقد زیبا ادم بایدهمیشه مثبت اندیش باشه ¡:-]:-]:-]:-]:-]:-]

زیبا
زیبا
9 سال قبل

چیزهای ارزشمند زندگی پدر و مادر و دوستان خوب ما هستنند بیایید بر دستان زحمتکش پدر و مادرمان بوسه بزنیم.

سعید
سعید
9 سال قبل

این لحظه را دریابیم شاید فردا نباشیم…زندگی آبتنی کردن در حوضچه ی اکنون است….