آخرین درس استاد

جی۵ لاین:  شاگرد عازم سفر به نواحی دور دست بود و شاید دیگر توفیق دیدار با استاد نصیبش نمی شد. به همین منظور، نزد استاد خود رفت و طلب آخرین درس را از محضرش نمود. استاد باید به او دستور العملی می داد که برای همیشه بی نیاز شود؛ و استاد چنین گفت:« سه اصل را هرگز فراموش مکن.»

اصل اول- آگاهیت را افزون کن.
راه افزون کردن آگاهی، مطالعه ی آثار سالکان گذشته و رهبران هدایت و سپس تفکر کردن است. تفکر در کلماتی که گفته اند. پس از آن، تفکر کن که تو در کجای راه هستی؛ آنگاه به یک یک امیال و آرزوها و اعمالت بیندیش و ببین آنها تو را بالا می برند یا موجب نزول تو می شوند. سپس در حقیقت فضایل اخلاقی مانند صبر، شجاعت، زهد، مدارا و … تفکر کن و در نهایت از خود این سوال را بپرس که وظیفه ی تو چیست؟( یعنی خداوند هم اکنون از تو چه انتظاری دارد.)
اصل دوم- تمام خواسته هایت را کنار بگذار.
راه کنار گذاشتن خواسته ها، یکی تفکر در بی ارزش بودن پول، قدرت و توهمی بودن بسیاری از ارزش های اجتماعی است. سپس سکوت کن و بی جهت سخن مگو که این خود مقدمه ی سکوت باطن است. و دیگر آن که خود را در زندگی شخصی دیگران درگیر مکن. شکایت کردن را رها کن، چرا که با بیان هر شکایتی، تو در رهن آن قرار خواهی گرفت.
اصل سوم- عشق بورز و دوست داشته باش که اصل راه، کمک به دیگران و پرهیز از رنجانیدن آنهاست…» در آخر، استاد دستش را روی شانه ی شاگردش گذاشت، لبخندی زد و به او گفت:« به یاد داشتن و انجام دادن این سه اصل، تو را همنشین ملکوت می کند.»

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: من، منم؟! جلد یکم/امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فـاطمه
فـاطمه
9 سال قبل

سلام : )

مهم ترین بخش هر نصحیتی عمل کردن بهشه.درواقع تا وقتی بهش عمل نکنی بی ارزشه!
چند سال پیش روز آخری که با دبیر زبانمون کلاس داشتیم یه جمله به عنوان نصیحت بهمون گفت که واقعا واسه من مفید بود به کار گرفتنش هم باعث آرامش میشه هم شادی! نصیحتشم این بود : “همه رو دوست داشته باش ولی از کسی انتظار نداشته باش دوستت داشته باشه.”

نصحیت زیاده ولی کسی که عمل کنه کمه : )

شهزاد
شهزاد
9 سال قبل

زندگی با هر قانون و ترفندی که داره با همه انچه که هست و باید باشه اما همیشه به انتظار میگذره.انتظار انتظار انتظار. کسی که چشمش خیره به راه باشه این حرف ها رو نمیشنوه. ما ها هممون منتظریم یکی منظر رسیدن و به بار نشستن تلاش هاش یکی دنبال فرصت و موقعیت یکی منتظر یه عشق ناب دیگری…. خلاصه اینکه هممون درگیریم. چشم ها وقتی خیره به راه باشه قلب وقتی منتظر خبر باشه، اگه زیباترین اگه ناب ترین اگه حقیقی ترین حقایقم بشنوه با حواسی پرت اونو گوش میده میگه اره اره خوبه درسته در حالی که بازم… بیشتر بخوانید

اشکان
اشکان
9 سال قبل

خدا این استادها رو تو زندگیمون زیاد کنه الهی آمین ولی با اصل دوم زیاد موافق نیستم! “اصل دوم- تمام خواسته هایت را کنار بگذار. راه کنار گذاشتن خواسته ها، یکی تفکر در بی ارزش بودن پول، قدرت و توهمی بودن بسیاری از ارزش های اجتماعی است. ” خیلی خوب متوجه نمی شن واصلا در زندگیشون پول رو بی ارزش ترین چیز می دونند یا اصلابخ موقعیت اجتماعی و آینده مناسب فکر نمی کنند!در نگاه این جور افراد پول چرک کف دسته وجامعه همش دکتر ومهندس ووکیل وغیره…. نمی خواد!!!! اگر بخوام بهتر تعبیر کنم ،چنین باور هایی دقیقا مثل… بیشتر بخوانید