کاری کوچک ولی تفاوتی بزرگ

جی۵ لاین: صبح خیلی زود، مردی در ساحل راه می رفت. او دید که در اثر مد صدها ستاره ی دریایی به ساحل کشانده شده اند و بعد از پایین آمدن آب در خشکی باقی مانده گیر کرده اند. مد تازه تمام شده بود و ستاره های دریایی زنده بودند. اما او می دانست با بالا آمدن آفتاب همه ی آنها خواهند مرد. او چند قدم جلوتر رفت، یکی را برداشت و در آب انداخت. درست پشت سر او مردی در حال پیاده روی بود. آن مرد تا این کار را دید، شگفت زده شد. خود را به او رساند و از او پرسید: ” چه کار می کنی؟ اینجا صدها ستاره ی دریایی هست. به چند تای آنها می خواهی کمک کنی؟ چند دقیقه دیگر آفتاب بالا می آید و همه  ی آنها خواهند مرد. تو فقط چند تای آنها را می توانی نجات دهی. چقدر فرق می کند.” اما مرد پاسخی نداد. چند قدم آن طرف تر رفت و یک ستاره ی دریایی دیگر برداشت و در آب انداخت. سپس برگشت و گفت:” برای این یکی خیلی فرق می کند!” نکته: آیا شما هم از کنار ستاره های دریایی زندگی خود با بی تفاوتی می گذرید؟ آیا از تاثیر لبخند خود به والدینتان غافل هستید؟ آیا از نگاه کردن به نقاشی فرزندتان و دقت در آن طفره می روید؟آیا برای خرید گل به همسرتان وقت می گذارید؟ اینها کارهای کوچکی است که تاثیر زیادی روی اطرافیان شما دارد. شاید برای شما خیلی فرق نکند، اما برای آنها بسیار اهمیت دارد. شاید آن ستاره ی دریایی امید فرزند، مادر، همسر، دوست شما یا… باشد.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: فرهاد که باشی همه چیز شیرین است/سعید گل محمدی/انتشارات فرهنگ اندیشمندان
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات فرهنگ اندیشمندان داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
9 سال قبل

:inlove: :kissed: :lashes: :silly: 😕 :weep:

سعیده
سعیده
10 سال قبل

چه داستانهای قشنگی واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. از امروز به خودم قول دادم که دیگه به سادگی از کنار چیزهای کوچیک زندگیم نگذرم.

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

فرصتی تازه دارم امروز
تا ببخشم بیش تر،
تا دوست بدارم بیش تر،
و بدین سان، نزدیک تر شوم به خدا.
ستوده باد خدایی که داده است به من
چنین فرصتی را.
ستوده باد خدا! “مسیحا برزگر”

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

از محبت خارها گل می شود… محبت شاه کلید خیلی از درهای بسته ست، هم کینه و کدورت رو دور می کنه و هم باعث نزدیکی دلها میشه. محاله کسی ارزش و لذت محبت در حق دیگری رو درک نکرده باشه. لازم نیست برای اینکه دل کسی رو بدست بیاریم یه کار خیلی بزرگ انجام بدیم، گاهی یه لبخند کوچیک هم می تونه دیگری رو شاد کنه. نعمت هایی که به ما داده شده همیشگی نیست پس باید قدرشونو بدونیم و تا زمانی که هستن محبت و دوست داشتنمونو نسبت به اونها ابراز کنیم که این هم به نوبه خودش… بیشتر بخوانید