کاری کوچک ولی تفاوتی بزرگ

جی۵ لاین: صبح خیلی زود، مردی در ساحل راه می رفت. او دید که در اثر مد صدها ستاره ی دریایی به ساحل کشانده شده اند و بعد از پایین آمدن آب در خشکی باقی مانده گیر کرده اند. مد تازه تمام شده بود و ستاره های دریایی زنده بودند. اما او می دانست با بالا آمدن آفتاب همه ی آنها خواهند مرد. او چند قدم جلوتر رفت، یکی را برداشت و در آب انداخت. درست پشت سر او مردی در حال پیاده روی بود. آن مرد تا این کار را دید، شگفت زده شد. خود را به او رساند و از او پرسید: ” چه کار می کنی؟ اینجا صدها ستاره ی دریایی هست. به چند تای آنها می خواهی کمک کنی؟ چند دقیقه دیگر آفتاب بالا می آید و همه  ی آنها خواهند مرد. تو فقط چند تای آنها را می توانی نجات دهی. چقدر فرق می کند.” اما مرد پاسخی نداد. چند قدم آن طرف تر رفت و یک ستاره ی دریایی دیگر برداشت و در آب انداخت. سپس برگشت و گفت:” برای این یکی خیلی فرق می کند!” نکته: آیا شما هم از کنار ستاره های دریایی زندگی خود با بی تفاوتی می گذرید؟ آیا از تاثیر لبخند خود به والدینتان غافل هستید؟ آیا از نگاه کردن به نقاشی فرزندتان و دقت در آن طفره می روید؟آیا برای خرید گل به همسرتان وقت می گذارید؟ اینها کارهای کوچکی است که تاثیر زیادی روی اطرافیان شما دارد. شاید برای شما خیلی فرق نکند، اما برای آنها بسیار اهمیت دارد. شاید آن ستاره ی دریایی امید فرزند، مادر، همسر، دوست شما یا… باشد.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی: فرهاد که باشی همه چیز شیرین است/سعید گل محمدی/انتشارات فرهنگ اندیشمندان
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات فرهنگ اندیشمندان داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

برایتان آرزو می کنم
در میان مردمی که می دوند
برای “زنده بودن” آرام قدم بردارید برای “زندگی کردن”
بیادتان مى آورم تا همیشه بدانید که زیباترین منش آدمى
محبت اوست پس؛
محبت کنید چه به دوست، چه به دشمن
که دوست را بزرگ کند و دشمن را دوست
“کوروش بزرگ”

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

در گیرو دار زندگی ، فراوان پیش میآید که باهم درگیر می شویم.

بکوشیم فراوان پیش بیاید که از هم دل گیر نشویم .

دیروز، تاریخچه.امروز زندگیست و فردا معماست.

پس بیاییم عشق و محبت را از یکدیگر پنهان نکنیم،

شاید دیگر فردایی نباشد.

المیرا
المیرا
10 سال قبل

چقدر ساده از کنار چیزهای کوچیکی که تو زندگیمون هستن می گذریم. در حالیکه همین چیزهای ساده توی زندگی چقدر مهم وبا ارزشن و چقدر میتونن باعث استحکام روابطمون باشن.

علی
علی
10 سال قبل

مرسی معصومه خانم بابت داستان فوق العاده تون. از سایت جی5 لاین هم ممنونم.خیلی تاثیر گذار بود. شاید اگه هر کدوم از ما از کنار این چیزهای کوچکی که توی زندگیم هست نمیگذشتیم الان موقعیتهای بهتری داشتیم.

معصومه
معصومه
10 سال قبل

معذرت میخوام که داستانی طولانی رو میخوام اینجا بزارم اما خیلی مرتبط با داستان بالا و تاثیر گذاره و من واقعا دوسش دارم امیدوارم شما هم نکته این داستانا رو بخوبی بگیرید واستفاده کنید. **** بعد از 21 سال زندگی مشترک، همسرم از من خواست با زن دیگری به سینما بروم و او را برای شام به رستوران دعوت کنم. او گفت: من عاشق تو هستم، اما می دانم او هم عاشق توست و عاشق آن لحظه ای است که تو در کنارش باشی! زن دیگری که همسرم از من می خواست وقت بیشتری را با او بگذرانم مادرم بود… بیشتر بخوانید

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل
پاسخ به  معصومه

سلام خانم معصومه. داستان خیلی زیبا و آموزنده ای بود ممنونم از شما. یه تلنگریه واسه همه ما تا قدر نعمت های ارزشمند اطرافمون رو بیشتر بدونیم.، بخصوص قدر پدر ومادرمونو که وجودشون تو هر خونه ای باعث برکت و آرامشه.

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  بنفشه

خیلی زیبا بود

معصومه
معصومه
10 سال قبل
پاسخ به  بنفشه

سلام عزیزم

خواهش میکنم