سربازی من و لطف خدا !

جی۵ لاین: درسم که تموم شد و مدرک مهندسیم رو گرفتم،به فکر سربازی و علافیش افتادم و مثل اکثر پسرها به تکاپوی معافیت و از این جور کارها…شرایطم یه خرده زیادی واسه معافیت گرفتن بد بود و از دیدگاه دیگه شرایطی مهیا واسه سربازی رفتن داشتم.
تک پسر خانواده بودم و میدونستم که اگه سربازی برم چقدر از زندگی و کار و درآمد عقب میافتم. نا امید شده بودم که یه روز یکی از همکارهای مادرم گفت که چون پدرت عمل قلب کرده،شما معاف میشی.
انگار دنیا رو بهم دادند!! شروع کردیم به پیگیری و پرس و جو. در این پرس و جو ها دوباره نا امید شدم.یه نفر بهمون گفت که چون عمل قلب پدرت پنج سال پیش بوده شما رو معاف نمیکنند.اوضاااعی بود!!  دو روز بعدش یکی دیگه گفت که ربطی به این نداره که چند سال پیش عمل انجام شده ، به نوع عمل ربط داره. آقا مار رو میگی!! داشتم دیوونه می شدم.دیگه راضی شده بودم که برم سربازی و دو سال علافی رو تحمل کنم ولی اینقدر استرس نکشم.به هر زحمتی بود تصمیم گرفتیم که فرم درخواست معافیت رو پر کنیم و سنگ مفت و گنجشک هم مفت…
بعد از یک ماه استرس و خون دل خوردن ،پدرم واسه کمیسیون پزشکی رفت تهران و وقتی برگشت یه نامه  ی مُهر و موم شده دستش بود که زندگی دو سال آینده من در گرو اون بود.یه هفته بعد جلسه نهایی کمیسیون تو مرکز نظام وظیفه ی شهرستان برگزار شد و اعضاء حاضر در جلسه رأی به معافیت من دادند و اینگونه شد که پس از کش و قوسهای فراوان من سربازی نرفتم و همیشه لطف خداوند رو تو این قضیه حس کرده ام.

جی۵ لاین . کام
خاطره ای از دوست خوبمون : حمید
ارسال شده از: اردبیل
منبع تصویر: گوشی آقا حمید

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید!

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
19 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسام.رشت
حسام.رشت
11 سال قبل

سلام
انقدر کسا هستن که شرایتشون ده ها برابر بدتر از تو بوده نتونستن معاف بگیرن .
مثل من که پدرم فوت کرده و فقط بخاطر اینکه برادر بزرگتر دارم (ازدواج کرده و یه شهر دیگه زندگی میکنه) نتونستم معاف بگیرم !! و الان هم دارم خدمت میکنم.
معافیت یا باید برای همه واجدین شرایط باشه ، یا برای هیچکی نباشه .

setayesh23
setayesh23
11 سال قبل

نازم به ناز آن کس که ننازد به ناز خویش
ما را به ناز فروشان نیاز نیست تا خدا بنده نواز است به بنده چه نیاز است

setayesh23
setayesh23
11 سال قبل

تا وقتی که امیدمون به خداست حتما لطف خدا شامل حالمون خواهد شد.
یه جمله معروف هست که میگه دستت رو پیش غیر خدا دراز نکن که اگه چیزی رو که خواستب بهت بده از لطف وکرمش بوده و اگه چیزی که میخوای رو بهت نده حتما صلاحت بوده.

سارا
سارا
11 سال قبل

سربازی اجباریه خب وقتی اجباریه این پسراییکه دلشون نمخواد برن و گرفتار خونوادشوننو یا نه اصلن می ترسن ب زور میرن سربازی بعد اگه همینارو ببری سر صحنه جنگ از شدت ترس مشغول بودن ذهنشون نمی تونن مبارزه کنن گذشته از اینا الان ی جوری شده یعنی ذهنیت همه انقد از سربازی بده که برای اینکه کسی معاف بشه باید بهش تبریک گفت خود من این متنو که خوندم ته قلبم خوشحال شدم ولی چرا باید این جوری باشه؟

سونیا
سونیا
11 سال قبل

ای کاش امنیت کشور یه جوری بود که دیگه اینقد استرس اینو نداشتیم که یکی به ما حمله کنه. و لازم نبود ارتش و سپاه با اینهمه هزینه داشته باشیم. الان خیلی از سربازا میرن سربازی ولی هیچ کار مفیدی نمیکنند و با شرایط بد و غذای بد دو سال سر میکنند ومریض و ضعیف بر میگردند خونه

hamed
hamed
11 سال قبل
پاسخ به  سونیا

مگه شما سربازی هم رفتی !!!!!!!!!
سربازی خوبه ولی کمش !!
من خودم 6 ماه قبل از کارشناسی رفتم
الانم که ارشدم،میخوام از طریق پروِژه کمش کنم،البته بدلیل احراز شرایط نخبگی!!
در کل سربازی خیلی خوبه!! ولی کمش نه 21 ماه،اون هم دقیقا تو اوج جوانی و تلاش برای زندگی!