من ایرانی ام!

جی۵ لاین: شاید همه ی ما بارها این جمله را شنیده باشیم که” علم اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.” بدون شک در طی قرون گذشته تا به اکنون این سخن به تحقق پیوسته و مردان وزنان سرزمین ما باعث غرور و افتخار آفرینی در زمینه های علمی و پژوهشی و ورزشی و …بوده اند. از گذشته تا کنون دانشمندان و شاعرانی بودند و هستند که تاریخ هنوز به خود ندیده و احتمالا به خود نخواهد دید. خاطره ی زیر نمونه ی بارز این سخن است.

جلسه اول درس تصویر برداری پزشکی در یکی از دانشگاه های بلژیک بود. حدود 200 نفر از دانشجو یان رشته ی های مرتبط آمده بودند تا نخستین کلام استاد این درس را بشنوند. استاد بعد از معرفی خود لازم دانست مقدمه ورود به موضوع را این چنین شروع نماید:
” هر آنچه این دانشگاه از تجهیزات و سازماندهی واحد تصویر برداری پزشکی دارد، همه مدیون یک پزشک ایرانی است به نام دکتر گلاریان.پایه ی تمام پیشرفت ها و تحقیقات این دانشگاه به لطف این پزشک ایرانی است تا به این وضعیت رسیده ایم . و متاسفانه مدتی است ایشان از من جدا شده اند و به کشور دیگری عزیمت نموده اند و در دانشگاه دیگری مشغول به تدریس می باشند. من این فرصت را مغتنم می شمارم تا ز فعالیتهای ایشان در این دانشگاه تشکر نمایم…” با شنیدن این صحبت، چنان غروری به من دست داد که می خواستم بلند شوم و بگویم که ” من ایرانیم!”

جی۵ .کام

خاطره ای از دوست عزیزمان  آقای محمد.م. از بلژیک

منبع تصویر:blog  

هر پنجشنبه، یکی از خاطرات ارسالی توسط بازدیدکنندگان منتشر خواهد شد، برای مطالعه سایر خاطره ها به صفحه “لیست خاطره های مثبت” و جهت ارسال خاطره خود به صفحه “ارسال خاطره” مراجعه فرمایید.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nazanin
9 سال قبل

خوش به حالتون :-))

ehsan
ehsan
9 سال قبل

با افتخار من هم یک ایرانیم

و می توانم افتخار آفرین باشم برای ایران

ما می توانیم