گل رز و خارهایش

جی۵ لاین: پیرزنی گل رزی کاشته بود و همیشه به آن آب می داد اما روزی قبل از شکوفه کردن رز به بررسی آن پرداخت. دید که به زودی جوانه ی گل، شکوفه می دهد، اما متوجه خارهایی روی ساقه ی گل شد. با خود اندیشید: ” از گیاهی با خارهای تیز ، چطور گلی به این زیبایی می روید؟” از این فکرها ناراحت شدو از آب دادن به گل غفلت کرد و درست قبل از این که گیاه گلی بدهد، پژمرده شد و مرد. نکته : درون انسان ، گل رزی وجود دارد. ارزش های الهی ( خوبی ها ) با نفس کشیدن در درون ما در بین خارهای اشتباهات رشد می کنند. خیلی از ما انسان ها به خودمان نگاه می کنیم و تنها به دنبال اشتباهاتمان هستیم. با این تفکر که هیچ کار خوبی از ما بر نمی آید، نا امید می شویم. ما خوبی ها ی درونمان را نادیده می گیریم و سر انجام آنها نیز میمیرند. برخی ها ، گل رز درونشان را نمی یابند. شخص دیگری باید به آنها نشان دهد. یکی از باارزش ترین کارهایی که یک شخص می تواند در رابطه ی زناشویی انجام دهد، این است که بتواند خارهای ( اشتباهات) همسرش را نادیده بگیرد و گل رز ( خوبی) درون او را پیدا کند.این یکی از ویژگی های عشق است که شخصی را نگاه کند اشتباهات او را بداند و آن شخص را به زندگی اش راه دهد. به شریک زندگی تان کمک کنید تادرک کند که می تواند بر اشتباهاتش فائق آید. اگر ما گل درونشان را به آ نها نشان دهیم آنها خارهایشان را می شکنند. تنها پس از آن است که آنها می توانند بارها و بارها گل دهند.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:forum

منبع اصلی: نیم کیلو باش ولی عاشق باش/سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات  آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eso gold
10 سال قبل

eso gold contrat parfaite je suis ravie outil conforme envoie soignée lequel du

مونا
مونا
10 سال قبل

زیباترین رویداد در زندگی هر کس گذشت و فداکاری می باشد. چقدر خوب است از خطاهای یکدیگر چشم پوشی کنیم.

سارا
سارا
10 سال قبل

همیشه زیباترین گلها در بین خارها رشد می کنند. پس موفق ترین ادمها نیز میتوانند از کمترین و کوچکترین امکانات خود بهره گرفته و به بالاترین مقام و جایگاه برسند.

شبنم
شبنم
10 سال قبل

هیچگاه نباید بخاطراشتباهی که انجام دادیم خودمان را سرزنش کنیم چون فقط به خودمان آسیب خواهیم زد.بلکه از آن اشتباه درس بگیریم تا در موقعیت های بعدی دچار لغزش و اشتباه نشویم.

سعید
سعید
10 سال قبل

اگر همه ی ما گل ها خارهای درونمان را بشناسیم حتما موفق خواهیم شد.