همه چیز به تو بستگی دارد

جی۵ لاین: زن جوانی به پدرش شکایت کرد که زندگی سخت و دشواری دارد. پدرش به او گفت:” با من بیا، می خواهم چیزی نشانت بدهم.” پدر دخترش را به آشپزخانه برد و آنجا سه کتری آب را روی اجاق گاز گذاشت تا حرارت بینند. در همین حال او چند هویج را تکه کرد و آنها را درون اولین کتری ریخت تا بجوشد. بعد در کتری دوم دو عدد تخم مرغ گذاشت و در کتری سوم مقداری قهوه ی آسیاب شده ریخت. دقایقی بعد مرد هویجها را در کاسه ای قرار داد، تخم مرغها را پوست کند و آنها را در کاسه ی دیگری گذاشت و قهوه را هم در فنجانی ریخت. و آن گاه همه را جلوی دخترش گذاشت. دختر که حوصله اش سر رفته بود، پرسید:” این کارها برای چیست؟” پدرش جواب داد:” هر یک از اینها به ما درسی برای روبه رو شدن با مشکلات می دهند. هویجها ابتدا سخت و محکم بودند اما وقتی پخته شدند، نرم شدند. تخم مرغها شل بودند و پس از آنکه جوش خوردند سخت شدند. اما قهوه آب را به چیزی بهتر تبدیل کرد.” بعد پدر در ادامه ی صحبتش گفت:” عزیزم تو می توانی برای چگونه برخورد کردن با مشکلات تصمیم بگیری. می توانی بگذاری تحت تاثیر آنها ضعیف شوی، یا می توانی آنها را به چیز مفیدی تبدیل کنی. همه چیز به تو بستگی دارد.”

اگر با مشکلات برخورد درستی بشود، سبب پیشرفت می گردد.” جان سی. ماکسول”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:نیم کیلو باش ولی مرد باش!/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باران
9 سال قبل

تقدیر تقویم انسان های عادی است :hypnotized: :yawn:
تغییر تدبیر انسان های عالی است :mean: :victory:

معصومه
معصومه
9 سال قبل

اگر ذهنتان را اصلاح کنید مابقی زندگیتان سرجایش قرار خواهد گرفت. *** استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت. آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است ؟ شاگردان جواب دادند ۵۰ گرم ، ۱۰۰ گرم ، ۱۵۰ گرم …….. استاد گفت : من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا’ وزنش چقدراست . اما سوال من این است : اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد… بیشتر بخوانید

معصومه
معصومه
9 سال قبل

همه چیز به تو بستگی دارد….

یک ستاره می تواند راهنمای قایق گمگشته ای باشد،

یک واژه می تواند در برگیرنده هدفی باشد،

یک رای می تواند سرنوشت ملتی را عوض کند،

یک شمع می تواند سیاهی را به در کند،

یک گام می تواند آغازگر یک سفر دور و دراز باشد،

یک کلمه می تواند آغازگر یک دعا باشد،

یک نوازش می تواند نشان دهنده ی مهر و محبت باشد،

یک قلب می تواند بر حقیقت واقف باشد،

یک زندگی می تواند تحولی ایجاد کند،

می بینی که همه و همه به تو بستگی دارد…