قهوه تلخ و زندگی

جی۵ لاین:چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم  به دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کند. آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت از زندگی بود. استادشان در همان حین برای آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را روی میز گذاشت و از دانشجو ها خواست که برای خود قهوه بریزند. روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت؛ شیشه ایی، پلاستیکی، چینی، بلور و لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک لیوانی در دست داشت، استاد مانند همیشه آرام و با مهربانی گفت: بچه ها، ببینید، همه ی شما لیوان های ظریف و زیبا را انتخاب کردید و الان فقط لیوان ها زمخت و ارزانقیمت روی میز  مانده است. دانشجوها که از حرف های استاد شگفت زده شده بودند، ساکت بودند و استاد حرف هایشان را به این ترتیب ادامه داد:” در حقیقت، چیزی که شما واقعا می خواستید قهوهبود و نه لیوان. اما لیوان های زیبا را انتخاب کردید و در عین حال نگاهتان به لیوان های دیگران هم بود. زندگی هم مانند قهوه است و شغل، حقوق و جایگاه اجتماعی ظرف آن است. این ظرف ها زندگی را تزیین می کنند، اما کیفیت آن را تغییر نخواهند داد. البته لیوان های متفاوت در علاقه شما به نوشیدن قهوه تاثیر خواهند گذاشت، اما اگر بیشتر توجه تان به لیوان باشد و چیزهای با ارزشی مانند کیفیت قهوه را فراموش کنید و از بوی آن لذت نبرید، معنی واقعی نوشیدن قهوه را هم از دست خواهید داد. پس از حالا به بعد تلاش کنید نگاهتان را از لیوان بردارید و در حالی که چشم هایتان را بسته اید، از نوشیدن قهوه لذت ببرید.”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:داستانهای کوتاه از نویسندگان بزرگ و ناشناس/ حمید رضا غیوری/ انتشارات غیوری
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات غیوری  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
9 سال قبل

گاهی به شما آنچه که میخواهید داده نمیشود ….
چون قرار است به جایش چیز بهتری نصیبتان گردد …

نجمه
نجمه
9 سال قبل

likeeee

امیررضا
امیررضا
9 سال قبل
پاسخ به  نجمه

امیررضا

نفس
نفس
9 سال قبل

من هیچ وقت تو زندگیم همچین آدمایی با همچین نگرشهایی نبودن>شاید اگه یک آدم با این نگرش مثبت کنارم بود دید منم به زندگی خیلی عوض میشد

شهزاد
شهزاد
9 سال قبل
پاسخ به  نفس

نفس جان. چه اسم قشنگی داری. نفس. هووووووووووووووووو.. یه نفس عمیق به ریه ها و قلبم کشیدم. اسمت زندگی بخشه. چرا خودت همچین ادمی نباشی و مثل اسمت روح بخش و فرح انگیزنباشی؟!!

شهزاد
شهزاد
9 سال قبل

چقدر دلم میخواست همچین استادی داشتم تا یه دل سیر با هم حرف میزدیم و چایی مینوشیدیم. دلم میخواست از همه چیز زندگیم میگفم اونم به یه چای دعوتم میکرد و یه دل سیر گوش میداد.