شهادت حضرت ابوالفضل علیه السلام

جی۵ لاین:پس از این که همه ی یاران امام حسین علیه السلام شهید شدند. حضرت ابوالفضل علیه السلام پیش امام آمدند و عرض کردند: ای سرور من، بچه ها تشنه اند یا به من اجازه بده بروم برای آن ها آب بیاورم و یا به من اجازه بده به میدان جنگ بروم و در راه تو شهید بشوم.امام حسین علیه السلام به حضرت ابوالفضل گفتند که مشک آبی بردارند و به رود فرات بروند و برای بچه ها آب بیاورند.
حضرت ابوالفضل علیه السلام مشک اب را برداشتند و سوار اسب شدند و به سمت رود فرات رفتند. هنگامی که رسیدند . عده ای از دشمنان خواستند جلوی او را بگیرند و لی حضرا ابوالفضل که بسیار قدرتمند بودند همه ی آن ها را کشتند و خود را به رود فرات رساندند. ایشان اول کف دستان خود را پر از آب کردند تا کمی آب بخورند، اما وقتی یاد تشنگی امام حسین و بچه هایش افتادند ، آب را نخوردند و مشک خود را پر از آب کردند و به سمت خیمه های امام حسین علیه السلام حرکت کردند. در راه بازگشت بودند که یکی از دشمنان از پشت درخت نخل حمله کرد و دست ایشان را قطع کرد ، حضرت ابوالفضل نا امید نشد و مشک آب را به دست چپ گرفت و فریاد زد : به خدا اگر دست راست من را قطع کنید باز هم دست از یاری امام حسین علیه السلام بر نخواهم داشت. یک نفر دیگر حمله کرد و دست چپ حضرت ابوالفضل را قطع کرد. حضرت باز هم نا امید نشدند و مشک آب را به دندان گرفتند. شخص دیگری با تیری از راه دور مشک آب را نشانه گرفت و آن را سوراخ کرد. و همه ی آب ها به زمین ریخت و امید حضرت ابوالفضل را نا امید کرد. دشمنان بی رحم به این بسنده نکردند و تیری هم به چشم راست حضرت ابوالفضل زدند. و در آخر هم با عمودی آهنین به فرق ِ سر ِ حضرت ابوالفضل زدند و ایشان را از اسب واژگون کردند.
حضرت ابوالفضل علیه السلام وقتی از اسب افتادند، فریاد زدند ای برادرم، ای امام حسین مرا دریاب!امام حسین علیه السلام خود را به حضرت ابوالفضل رساندند و در آخرین لحظات زندگی حضرت ابوالفضل در کنار او بودند.
شهادت حضرت ابوالفضل علیه السلام برای امام حسین علیه السلام خیلی سخت بود. زیرا دیگر امام حسین علیه السلام یاری نداشتند و تنها شده بودند.

منبع تصویر:blog

منبع اصلی:مجله اینترنتی

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها