بازگشت حرّ به سمت امام حسین (ع)

جی۵ لاین:حرّ که یکی از قوی ترین فرماندهان سپاه یزید بود. در همان روز عاشورا به بهانه ی این که اسبش را آب بدهد از سپاه یزید خارج شد و به سمت خیمه گاه امام حسین علیه السلام رفت. وقتی حضرت ابوالفضل علیه السلام او را دید. جلو رفت و از او پرسید در این جا چه می کند؟ حرّ پاسخ داد : متوجه اشتباهم شده ام و آمده ام از امام حسین علیه السلام معذرت بخواهم و جزء یاران او باشم.وقتی امام حسین علیه السلام این موضوع را فهمیدند دستور دادند که حرّ پیش آن حضرت بیاید. حرّ برای این که خجالت خود را نشان بدهد. چکمه های جنگی خود را در آورد و در آن ها شن کرد و آن ها را از بندهای شان از گردن خود آویزان کرد و به طرف امام حسین آمد و پس از عرض سلام ، گفت خود را در میان جهنم و بهشت دیدم ، تصمیم گرفتم که به سمت شما بیایم و شما را یاری کنم. امام حسین علیه السلام خوش حال شدند و او را بخشیدند.
پس از آن حرّ از امام حسین علیه السلام اجازه خواست و به عنوان اولین سرباز امام حسین علیه السلام به میدان رفت و پس از کشتن دشمنان فراوان به شهادت رسید. در لحظات آخر عمر حرّ بود که امام حسین علیه السلام به بالای سر او آمدند و پیشانی خونی حرّ را با دستمالی بستند و فرمودند: تو واقعاً آزاده ای همان طور که مادرت تو را آزاده نامید.پس از آن یاران امام حسین یکی پس از دیگری به میدان رفتند و شهید شدند.
هنگام اذان ظهر حضرت علی اکبر (ع) پسر بزرگ امام حسین اذان گفت و همه نماز ظهر عاشورا را پشت سر امام حسین علیه السلام خواندند.پس از نماز ، و در ادامه ی جنگ ، یاران امام حسین همگی شهید شدند. آن موقع بود که…علی اکبر پسر بزرگ امام حسین علیهما السلام به نزد پدر آمد و اجازه خواست که به میدان برود. امام حسین علیه السلام که در دل دوست نداشت پسرش برود. ولی وقتی که اصرار پسرش را دید به او اجازه داد که به میدان برود و با دشمنان بجنگد.
پس از شهادت علی اکبر، بقیه ی مردان و جوانان و حتی پسران خانواده ی امام حسین علیه السلام: مثل برادر زاده های امام حسین قاسم و عبدالله، برادران امام حسین عون و جعفر و دو برادر دیگر ، دو پسر حضرت زینب، و چند نفر دیگر به میدان رفتند و شهید شدند.

منبع تصویر:blog

منبع اصلی:مجله اینترنتی

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها