دانه ی خردل

جی5 لاین : من و همسر و خانواده ام تا زمان بازنشستگی مان در کالیفرنیا زندگی می کردیم.

وقتی به بازنشستگی نزدیک شدیم احساس می کردیم که لازم است در ناحیه ای آرام تر و خلوت تر زندگی کنیم

سعی کردیم در کنار خلیج خانه ای اجاره کنیم.

طی سالهایی که به خانه زمان بازنشستگی خود فکر می کردیم یک سری از موانع ذهنی وجود داشت.ما به یک خانه دو طبقه نیاز داشتیم (پله برای انجام ورزشهای ایروبیک خوب بود)یک اتاق ناهار خوری و اتاق خواب در طبقه ی پایین به عنوان دفتر کار و و دو اتاق خواب بزرگ در طبقه ی بالا…و آشپز خانه ای که آن قدر جالب باشد که بتوانم ازآن لذت ببرم.

داشتن یک آب نما و یک لوستر کریستال هم در اتاق ناهار خوری جالب خواهد بود.

برای گرفتن خانه رویای خود دعا کردم  کتاب انجیل را در دست گرفتم و به سوره ی 17:20ماتیو رسیدم…

“…اگر ایمان شما به اندازه ی دانه ی خردل باشد و به کوه بگویید جابه جا شو ،حرکت میکند و چیزی برایتان غیر ممکن نخواهد بود “

با خودم فکر کردم بله خدا راست می گوید آن چه که لازم دارم ایمان است.

بر اساس این انگیزه بیرون رفتم و برای اتاق خواب آینده مان یک جفت متکا و چند دستمال آشپزخانه و یک لامپ کریستال برای اتاق نشیمن خریدم.

وقتی یک روز کارگر سایت مسکن مرا به خانه ای ساحلی برد که فوق انتظارات ما بود تعجبی نکردم.

آن خانه آشپزخانه ای مشرف به آب نمای اصلی اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی داشت به جای حیات خلوت یک محوطه پر از درختان چوب سرخ بود تمام اتاق ها همانی بود که من دعا می کردم باشد.

پیشخوان آشپز خانه حدود 75 سانتی متر بلندی داشت،فضای کاری راحتی برای یک زن قد بلندمثل من!فوق العاده بود.

همه ما با خوشحالی نقل مکان کردیم.بعد زمان محک زدن شروع شد.قصد داشتیم کمی از مایملک خود را بفروشیم و از آن به عنوان پیش پرداخت استفاده کنیم ولی ملک قصد فروش را نداشت همه چیز را امتحان کردیم.

یک روز در کمال نا امیدی با مدیر سابق یک سایت مسکن محلی صحبت کردیم وقتی مشکل خود را توضیح دادیم مرد لبخندی زد.او در محل اقامت جدید ما اقوامی داشت و آخر هفته ها نزدیک پل خانه ی رویایی مان می دوید به طور دقیق میدانست که خانمان کجاست و چه ارزشی دارد. او به ما گفت که از نوعی وام گردشی استفاده کنیم،و فردای آن روز چک را امضا کرده و به خانه ی جدید اسباب کشی کردیم.

حالا چند سال است که با خوشحالی باز نشسته شده ایم .

اغلب به روز مبارکی فکر می کنم که مشاور املاک ما را به آن خانه ی رویایی مان برد.

اهمیت سوره ی ماتیو 17:20و آیه ی آن حتی قبل از این که از در خانه وارد شوم برایم روشن شد.

مالک قبلی در ورودی خانه روی سیمان این کلمه را حک کرده بود: دانه ی خردل!

جی5 لاین . کام

منبع اصلی:شکلات برای موهبتهای زنان/ کی آلنبو/ عفت حیدری/ انتشارات جیحون
منبع تصویر: Misioni-Katolik

انتشار: ا.قربانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.