حکایتی جالب از جنرال موتورز

جی5 لاین : بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری با این مضمون دریافت کرد.
این دومین باری است که برایتان می نویسم و برای این که بار قبل پاسخ ندادید گلایه ای ندارم،چرا که موضوع از نظر من نیز احمقانه است!
به هر حال موضوع این است که طبق یک رسم قدیمی ،خانواده ی ما عادت دارد هر شب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد .سال هاست که ما پس از شام رای گیری میکنیم و براساس بیشترین آرا نوع بستنی انتخاب و خریداری می شود.این را هم بگویم که من به تازگی یک خودروی شورلت پونتیاک جدید خریده ام و با خرید این خودرو فرفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه ی بستنی دچار مشکل شده است.
لطفا دقت بفرمایید!هر دفعه که برای خرید بستنی وانیلی به فروشگاه می روم و به خودرو بازمی گردم ،ماشین روشن نمی شود.اما هر بستنی دیگری که بخرم چنین مشکلی نخواهدداشت.
خواهش میکنم درک کنید که این مساله برای من جدی و دردسر آفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما راندارم می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاک من وقتی بستنی وانیلی می خرم روشن نمی شود.اما هر بستنی دیگری که می خرم راحت استارت می خورد؟
مدیر شرکتبه نامه ی عجیب دریافتی با شک و تردید برخورد کرد،اما از روی وظیفه و تعهد یک مهندس را مامور بررسی مساله کرد.
مهندس خبره شرکت شب هنگام پس از شام با مشتری قرار گذاشت.آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند.آن شب نوبت بستنی وانیلی بود.پس از خرید همان طور که در نامه شرح داده شد،ماشین روشن نشد!مهندس جوان و کنجکاو 3 شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو به فروشگاه رفت شبی که نوبت بستنی شکلاتی بود ماشین روشن شد؛شب بعد بستنی توت فرنگی و خودرو به راحتی استارت خورد،اما شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد،باز ماشین روشن نشد!
نماینده شرکت به جای اینکه به فکر یافتن دلیل حساسبت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد تلاش کرد با موضوع منطقی و متفکرانه برخورد کند.او مشاهدات فنی خود را از لحظه ترک منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت کرد.این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آ نها نکته جالبی را به او نشان داد:بستنی وانیلی پرطرفدار و پرفروش است و نزدیک در فروشگاه در قفسه ها چیده می شوداما دیگر بستنی ها داخل و دورتر از در قرار می گیرند،پس مدت زمان خروج از حودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بیتنی هاست .این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی کردو او دریافت پدیده ای به نام قفل بخار(lock vapor)موجب بروز این مشکل می شود.روشن شدن خیلی زود خودرو پس از خاموش شدن ،به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها مساله اصلی شرکت پونتیاک و مشتری بود.

جی5 لاین . کام

منبع تصویر: viralvideochart

  • منبع اصلی:داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ و ناشناس جلد دوم/ گردآوری: حمیدرضا غیوری/  انتشارات راستین

GHAYOURI2

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات  راستین داشته باشید تا علاوه برحمایت از ناشر محترم و مترجم  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته زماني
فرشته زماني
10 سال قبل

اپیزود اول ژانویه ۲۰۰۹، استانبول، دفتر فروش یکی از خودروسازان اروپایی؛ زنگ تلفن قسمت After Marketing (یا همان خدمات پس از فروش خودمان) به صدا درمی‌آید. پشت خط تلفن، مالک یکی از محصولات نه چندان جدید این برند است که با حالتی آشفته از مشاهده نقص فنی در قسمت الکترونیکی ماشينش سخن مي‌گويد و از مسئول مربوطه تقاضای کمک می‌کند. شخص مسئول با آرامش و حوصله خاصی ابتدا سعی در رفع ایراد مذکور از طریق تلفن دارد و پس از گذشت چند دقیقه از آغاز مکالمه و هنگامی که درمی‌یابد نقص مذکور از طریق راهنمایی تلفنی قابل رفع نیست، آدرس… بیشتر بخوانید

ali
ali
10 سال قبل
پاسخ به  فرشته زماني

فرشته چرا همه ی نظرات کپی شده از اینور اونوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما اینجا میایم که حرف دل خودمون رو بزنیم!!!
نظر خودتو بزاری فکر کنم جذاب تر باشه هاااااا….و البته کوتاه تر که ادم از خوندنش حوصله اش سر نره!
?:-) ?:-) ?:-)

الهه
الهه
10 سال قبل

واقعا اگه این اتفاق تو ایران میفتاد این همه پیگیری و جستجوی منطقی و علمی انجام میشد؟

سحر
سحر
10 سال قبل
پاسخ به  الهه

یا دعا نویس خبر میکردن یا کلا بی خیال بستنی خوردن میشدن!

سحر
سحر
10 سال قبل
پاسخ به  سحر

اون مشکل اتومبیل هم برای همیشه باقی می موند

st
st
10 سال قبل
پاسخ به  سحر

اما خارجی ها سعی میکنن با برطرف کردن مشکل دیگه اون رو به وجود نیارن

احسان281
احسان281
9 سال قبل
پاسخ به  سحر

سحرجون واقعا ما چقدر احمقیم
دلمون را خوش کردیم به اینا
من که دیگه دلزده شدم از اینا
رفتم خودروی جک اتو خریدم خلاص …