به اندازه ی فاصله ی زانو تا زمین

جی5 لاین: روزی دو مرد جوان نزد استادی آمدند و ز او پرسیدند: فاصله ی بین دچار یک مشکل شدن تا راه حل یافتن برای حل آن چقدر است؟
استاد اندکی تامل کرد و گفت:
فاصله ی مشکل یک فرد و راه نجات او از آن برای هر شخصی به اندازه ی فاصله زانوی او تا زمین است!
آن دو مرد جوان گیج و آشفته از نزداو بیرون آمدند با هم به مبحث و جدل پرداختند.اولی گفت:
من مطمئنم منظور استاد معرفت این بوده است که باید به جای روی زمین نشستن از جا برخاست و شخصا برای حل مشکل راه حل پیدا کرد.با یک جانشینی و زانوی غم بغل گرفتن هیچ مشکلی حل نمی شود.
دومی کمی فکر کرد و گفت:اما اندرز های پیران معرفت معمولا بار معنایی عمیق تری دارند و به این راحتی قابل بیان نیستند آنچه تو می گویی هزاران سال است که بر زبان همه جاری است و همه آن را می دانند استاد منظور دیگری داشت.
آن دو تصمیم گرفتند نزد استاد بازگردند و از خود او معنای جمله اش را بپرسند.استاد با دیدن مجدد دو جوان لبخندی زد و گفت:وقتی یک انسان دچار مشکل می شودباید ابتدا خود را به نقطه ی صفر برساندنقطه ی صفر وقتی است که انسان در برابر کائنات و خالق هستی زانو می زند و از او مدد می جوید.پس از این نقطه ی صفر است که می تواند به پا خیزدو با اعتماد به همراهی کائنات دست به عمل زند.
بدون این اعتماد و توکل برای هیچ مشکلی راه حل پیدا نخواهد شد.باز هم می گویم…فاصله ی بین مشکلی که یک انسان دارد با راه چاره ی او فاصله بین زانوی او و زمینی است که بر آن ایستاده است.

جی5 لاین . کام

منبع تصویر:   Rozaneh Online

  • منبع اصلی:داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ و ناشناس جلد دوم/ گردآوری: حمیدرضا غیوری/  انتشارات راستین

GHAYOURI2

  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات  راستین داشته باشید تا علاوه برحمایت از ناشر محترم و مترجم  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
28 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
10 سال قبل

سلام. البته گفته ی جوان اول درسته، یعنی ما همه مون میدونیم که با نشستن چیزی درست نمیشه،اما تلاش نمی کنیم که مشکلمان را حل کنیم؛ البته توکل کردن خیلی مهمه. خیلی… وقتی بیاییم برای هر کاری به خد توکل کنیم؛ یه احساس آرامشی بهت دست میده، و میدونی که یه کسی پشتت هست ،که هیچ کسی یارای مقابله با اونو نداره !!
من خودم به شخصه، در مورد خیلی از کارام، به خدا توکل کردم و نتیجه های خوبی گرفتم. (خدا جون ممنونم ازت)

نگار فرامانی
نگار فرامانی
10 سال قبل

خیلی وقت‌ها تو دعاهایی که میکنیم، به این نکته میرسیم ” او است مقتدر و توانا”
ما چقدر به این جمله اعتقاد داریم و بار معنایی که داره رو به گوش میکشیم
به نظر من اگه این جمله را کامل درک کنیم هیچ موقع ناامید نخواهیم بود، و سر تعظیم پایین میاریم و قبول میکنیم که توانای ما قادر است تمام مشکلات را در عینی درست کند

مرسی، از اون داستانایی که خیلی سخت از ذهن پاک میشه 🙂

الهه
الهه
10 سال قبل

:yes: :yes: 😀

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

به نظر من فاصله بین مشکل تا راه حل برابر است با رابطه فیثاغورث یعنی چی توضیح میدم: ببنید وقتی یه فرد می ایسته تا حرکت کنه رو از نیم رخ در نظر بگیر حرکت کردن اون مخصوصا ناحیه پا برابر است با یه حرکت مثلث قائم الزاویه زانو میشه یه ضلع و طول گام هم میشه ضلع دیگه و حلو گذاشتن پا میشه وتر مثلث یا همون ضلع سوم. اینکه از زمین بلند شیم و طول زانو که توی متن گفت کافی نیست اون یه ضلع هستش چون فقط ایستادیم و موقعیت رو میسنجیم به نظر من گام که… بیشتر بخوانید

نگار فرامانی
نگار فرامانی
10 سال قبل
پاسخ به  شهزاد

جالب بود

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

نظر لطفتونه…

سحر
سحر
10 سال قبل
پاسخ به  شهزاد

:-)) :-)) 😉 :yes:

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  سحر

از اشناییتون خوشوقتم. 😉

الهه
الهه
10 سال قبل

خیلی قشنگ بود….روی یه کاغذ نوشتم چسبودم به میزم…مرسی

سحر ف
سحر ف
10 سال قبل

من به این نقطه بارها در زندگی ام رسیده ام که خواسته ام هیچ نداشته باشم ولش آن مشکل حل شود،گاهی باید دعا کرد چرا که هیچ کار از دست بنده بر نمی آید و گاه باید تلاش کرد چرا که دعا به تنهایی برای حل آن مشکل جوابگو نیست.