بهترین هدیه هرگز تمام نمی شود.

جی۵ لاین: پیرمردی قبل از مرگ، سه پسرش را صدا زد و به پسر بزرگ گفت:” من از دنیا می روم و تمام سکه هایم را برای تو می گذارم.” پسر بزرگ خوشحال شد. پیرمرد به پسر دوم خود گفت:” من از دنیا می روم و تمام زمین هایم را برای تو می گذارم.” پسر دوم خوشحال شد. پیرمرد به پسر کوچک خود نگاه کرد و چون چیزی برای بخشیدن به او نداشت، جمله ی حکیمانه ای به او گفت:” من از دنیا می روم و آینده را برای تو می گذارم.” دو پسر بزرگ تر یواشکی به بخت پسر کوچک خندیدند. مدتی گذشت. پسر بزرگ تمام سکه هایش را با ئلخرجی از دست داد. پسر دوم هم زمین هایش را فروخت و پولش را خرج کرد. حالا آن دو حتی برای لقمه ای نان محتاج دیگران بودند. روزی دو برادر به مزرعه ای رسیدند و برای گرفتن تکه ای نان به سراغ مزرعه دار رفتند. وقتی مزرعه دار در را باز کرد برادرانش را شناخت. دو برادر فقیر نیز برادر کوچک تر خود را شناختند. وقتی برادر کوچک تر از حال و روز برادرانش باخبر شد، به آنها دو بیل داد و گفت:” بهار نزدیک است. من شما را در آینده شریک می کنم.”

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:قصه های یک دقیقه ای/فریبا کلهر/نشر آموت
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات نشر آموت  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
85 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
10 سال قبل

البته واقعیت کمی فرق داره. فکر می کنم در این داستان، نویسنده تلاشش این بوده تا با یک اغراق منظورش رو با کمک گرفتن از این مثال بگه.

حمیدشهبازی احمدی
حمیدشهبازی احمدی
10 سال قبل

منم مثل پسر کوچیکه هستم .ممنون از داستان کوتاهاتون .خیلی عالیه 😥 😥 😥 😥

بنفشه
بنفشه
10 سال قبل

داستان جالبی بود ممنون از انتخاب شما. رسیدن به هر چیزی نیازمند تلاش و پشتکار است. دو برادر بزرگتر بدون تحمل رنج و زحمت، ثروت و زمین از پدر به ارث بردند و قدر آن را ندانستند و بدون توجه به آینده همه آنها را خرج کردند اما برادر سوم به تلاش و همت خود اکتفا کرده و با تلاش و پشتکار فراوان توانست مزرعه ای برای خود داشته باشد. زندگی هم دقیقا همون چیزی رو بهمون میده که براش تلاش کردیم …برای ساختن آینده ی زیبا، همه چیز به تلاش خودمون بستگی داره، باید ابتدا به تواناییهای خودمون ایمان… بیشتر بخوانید

همت
همت
10 سال قبل

بسم الله الرحمن الرحیم
آینده ما همان زمان حال ماست و زمان حال آینده ماست یعنی هـــــرچه الان بکاری همان درو میکنی و گندم بکاری گندم درو میکنی و جو بکاری جو درومیکنی
یاعلی

عطیه
عطیه
10 سال قبل

مهمترین کار های جهان توسط مردمی انجام شده است که به کوشش خود ادامه داده اند زمانی که به نظر می آمد هیچ امیدی وجود ندارد.
دیل کارنگی

1 2 3 17