اشتباه و فرصت

جی۵ لاین:در یکی از رستوران هایی که در کوهپایه های اسکاتلند قرار دارد، گروهی ماهیگیر دور هم جمع شده و در حال خوردن قهوه گپ زدن بودند. درست در لحظه ای که یکی از ماهیگیران با دستش در حال نشان دادن اندازه ی ماهی بزرگی بود که از تورشان در رفته بود، پیشخدمتی از کنار او گذشت و ضربه ی دست او باعث شد که قهو ه داخل لیوان به دیوار سفید رستوران پاشیده شود و لکه ی سیاه آن شروع به پایین آمدن از روی دیوار کند. پیشخدمت با دیدن منظره بی درنگ دستمالی از پیشبند خود بیرون کشید و به تمیز کردن آن پرداخت، اما لکه ی سیاه قهوه از روی دیوار زدوده نشد. در آن لحظه ، مردی از پشت یکی از میزهای رستوران بلند شد و به سمت لکه ی سیاه رفت. او یک مداد شمعی از جیب خود درآورد و در حالی که همه به او خیره شده بودند، شروع به کشیدن طرحی روی لکه ی سیاه کرد. چند دقیقه ای نگذشته بود که تصویر زیبایی از یک گوزن با شاخهای بلند روی آن دیوار نقش بست. این هنرمند فرزانه کسی جز ” ادوین لندسر” نبود. او در زمان خود از پیشگامان نقاشی حیوانات در انگلیس بود. مرتکب اشتباه شدن در زندگی همه ی ما وجود دارد، اما در زندگی هستند کسانی که اشتباه را با آغوش باز می پذیرند، آن را تغییر می دهند و به چیزی دلپذیر تبدیل می کنند.

جی۵ لاین . کام

منبع تصویر:blogfa

  • منبع اصلی:خودت باش/جلد دوم/سعید گل محمدی/انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

 

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
10 سال قبل

خوبه که همیشه اگر هم اشتباهی در زندگی انجام دادیم از اون برای پیروزی هایمان بهره بگیریم.

امید
امید
10 سال قبل

به نظر من عاشق شدن اشتباه نیست. بلکه یک موهبت بزرگیه که خداوند به ما ارزانی داشته حالا به طرف مقابل برسی یا نرسی مهم نیست میتونی براش آرزوی خوشبختی کنی.

شاهرخ
شاهرخ
10 سال قبل

یه روزی تو زندگیم عاشق شدم. روزگار نذاشت لب باز کنم و عشمو ازم گرفت. هر روز میگذره و من شاهد زندگی جدید اون هستم. لبخند میزنم اما از درون ….
هیچ وقت نذاشتم بفهمه و به زندگیش خدشه بزنه.
من این اشتباهمو چه جوری باید جبران کنم؟؟؟

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  شاهرخ

حقیقفتا دلم گرفت از اینکه دارید روزهای زیبای زندگیتونو با دلی شکسته و یاد اوری گذشته خراب میکنید. زمان دلتونو میشوره. حتما حکمتی در نرسیدن بهش بوده شک نکنید خدا نیازهای بنده هاشو بهتر از من و شما میدونه. من موافقم ادم عاشق بشه همه سعی شو بکنه به طرف مقابل برسه اما وقتی همه چیز دست در دست هم میده که نرسه خب باید به سرنوشت احترام گذاشت. نشد دیگه، باید خودتونو برای زندگی جدید و شروعی دوباره اماده کنید. یه روزی میرسه که حسرت دوران جوانی تونو میخورید. بعضی وقت ها ادما لیاقت عشق های پاک رو ندارند… بیشتر بخوانید

حامد
حامد
10 سال قبل
پاسخ به  شهزاد

درد عشق رو خداوند به ادم های بزرگ میده. از اینکه دارم با یه ادم بزرگ حرف میزنم خوشحالم. باید زندگیتواز نو بسازی. اون طرف الان یه زندگی جدید ساخته دنبال کیفه خودشه اصلا خبر نداره شما در این لحظه دارید حتی از عشق اون حرف میزنید. ناراحت نشی ها اما همون بهتر که رفت اصلا به درک که رفت. مگه دست تو بود تو تمام سعی خودتو کردی اما نشد دیگه. زندگی تو بساز. حتما لیاقت از نو ساخته شدن رو داشتی که خدا خواسته وسط زندگیت نو بشی. خوش به حالت برای ما هم دعا کن. خدا در… بیشتر بخوانید

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل
پاسخ به  حامد

من براتون دعا میکنم، نه تنها برا شما برای همه اونایی که میخوان شرافتمندانه تشکیل خانواده بدن برن سر زندگیشون، برای همه اونایی که میخوان از راه درستش وارد بشن، دعا میکنم خداوند مقدمات یه زندگی سعادمتند رو برای همه ایجاد کنه. یه زندگی پر از عشق ، وفاداری ، درک متقابل و همیشه توام با احترام.

مرضیه
مرضیه
10 سال قبل

گاهی شاید فرصت جبران گذشته را نداشته باشیم، اما فرصت ساختن آینده بعد از آن را داریم…. 🙂

شهرام
شهرام
10 سال قبل

مثل اینه ها یی که در اتاق شیمی درمانی کودکان “مو” کشیدند وقتی بچه ها توی اینه به خودشون با اون موها نگاه میکنند میخندند.
چه زیبا لبخند رو به بچه هایی میتوان هدیه داد که با واقعیت های تلخی دست به گریبان هستند.