گل آبی و آرامش بخش

احساسش را بروز نمی داد

جی5 لاین: روزی جوانی عاشق دختر پادشاه شد. اما احساسش را بروز نمی داد. زیرا می دانست پادشاه هرگز دخترش را به جوانی از طبقه متوسط جامعه نخواهد داد.

جوان دوستی داشت که به دربار رفت و آمد داشت و برای پادشاه کار می کرد. این موضوع را با دوستش در میان گذاشت. دوستش به او گفت که پادشاه اهل دل و معرفت است و اگر تو بتوانی خود را به او آنگونه بشناسانی، حتما دخترش را به تو خواهد داد.

جوان به میان اهل معرفت رفت و روزها در آنجا به کسب معرفت پرداخت تا آنکه آثار اخلاص در او نمایان شد و نام او در میان اهل معرفت شناخته شد. روزی پادشاه به میان اهل معرفت آمد و مجذوب فضایل جوان شد به نحوی که پیشنهاد ازدواج با دخترش را به او داد. جوان از پادشاه مدتی مهلت خواست تا فکر کند.

چند روز بعد جوان برای خداحافظی به سراغ دوستش آمد و گفت که می خواهد به سرزمینی دور برود. دوست که حیران مانده بود از جوان پرسید: حال که می توانی به مراد دلت برسی چرا قصد رفتن داری؟

جوان پاسخ داد: آن موقع که با بندگی دروغین قدم در راه معرفت گذاشتم، توانستم پادشاه را در خانه ام ببینم. حال چرا براستی و با تمام اخلاص بندگی نکنم و راه معرفت را طی نکنم تا به لقاء پادشاه جهان نرسم؟

گاهی رویدادهای زندگی، مسیر انسان را تغییر می دهد مانند داستان زهری می خواهم که مادر شوهرم را کم کم بکشد…

جی5 لاین . کام
منبع اصلی:  کتاب تو توی؟!-جلد دوم /امیررضا آرمیون/نشر ذهن آویز
منبع تصویر: Ghulmil
بازنویسی و انتشار: معصومه خداکرمی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M
M
9 سال قبل

خب پس واقعا عاشق نبوده :heh: :deadrose:

عارفه
عارفه
11 سال قبل

سلام آقای مالکی
من دانش آموز کلاس دوم دبیرستان هستم رشته ریاضی فیزیک.امتحاناتم تموم شده ومن اصلا از نتایج بدست آمده راضی نیستم.من میخوام برای تابستون تست کلاس دوم بزنم وهم درسایی از کلاس سوم رو بخونم وتا حالا هم از جی5 استفاده نکردم ومیخوام جی 5های جبرواحتمال.فیزیک وهندسه رو بگیرم.از شما میخوام که من با اینکه میخوام تست دوم هم بزنم در هر روز چه زمانی رو برای این درسها اختصاص بدم والبته میخوام تا اوایل شهریور تموم کنم وچه زمانی رو برای تست زدن اختصاص بدم.ممنون میشم اگه کمکم کنید

حمیده ابراهیمی
حمیده ابراهیمی
11 سال قبل

بهترنبود از اول خالصانه عمل میکرد

هانیه
هانیه
11 سال قبل

واقعا واقعا قشنگ بود