آزادی در انتخاب

جی۵ لاین: ویکتور فرانکل یک روانشناس بسیار شناخته شده اتریشی است، که کتاب جاودانه ای تحت عنوان ” بشر در جست و جوی معنا ” را به رشته ی تحریر در آورد. او در بند نازی ها  گرفتار آمد و سه سال تمام را در اردوگاه خفت و خواری ها ، شکنجه ها و آلامی را که در طول سال های اسارتش تحمل کرده بود با تمام جزییات نوشت. او را وادار می کردند که در زمستان در حالی که جوراب به پا نداشت و انگشتان سرما زده پاهایش از سوراخ کفش ها بیرون می زد روی یخ و برف راه برود. ویکتور توضیح می دهد که چطور نازی ها شکنجه اش می کردند. با قنداق تفنگ ضربه های سختی بر سرش می زدند. و چه احساسی به او دست می داد وقتی که ذره ذره جان دادن دوستان و خویشان خود در اتاق گاز یا زنده به گور شدن شان را به چشم می دید. در پایان هر روز، یک پیاله سوپ رقیق با یک دانه نخود فرنگی در ته ظرف غذا به انها می دادند و این تنها وعده  غذایی بود که دریافت می کردند. به باور ویکتور، خیلی چیزها را می توان از انسان گرفت الا یک چیز: آخرین آزادی بشر. این که در هر موقعیتی نگرش خاص خود را انتخاب کرده و راه خود را در پیش بگیرد.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:داستان هایی به کوتاهی زندگی/ریچارد کوئک/ترجمه مرجان توکلی/انتشارات کتاب پنجره
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات کتاب پنجره داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad
mohammad
10 سال قبل

ازادی یعنی با خیال راحت زدن به دل طبیعت و یه فنجان چای آتیشی

maryam
maryam
10 سال قبل

درسته انسان از قید شرایط ازاد نیست ولی میتونه از اون شرایط به نفع خودش استفاده کنه و نگذاره شرایط بهش تحمیل بشه و اونم با خوداگاهی میسره 🙂

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

به قول عمو تم در داستانی از هریت پیچر استوا که همه ما دوران مدرسه خوندیم : ” زور گویان فقط میتوانند جسم ما رو در اختیار داشته باشند نه روحمون رو” هر چند من گاهی احساس میکنم وقتی یکی اذیتم میکنه روحم رو هم ازار میده.

محمد.ح
محمد.ح
10 سال قبل
پاسخ به  شهزاد

آره این داستان رو یادمه،کلاس دوم.الان هم باید بخونم برای کنکورم… :laugh:

محمد.ح
محمد.ح
10 سال قبل

اندیشه هایتان را عوض کنید تا سرنوشت تان عوض شود.(ژوزف مورفی)

ولی خداییش خیلی سخته این موارد رو تحمل کردن…..

حمیدشهبازی احمدی
حمیدشهبازی احمدی
10 سال قبل

آزادی به عنوان یک پدیده ی انسانی، مختص انسان است. آزادی انسان یک آزادی محدود است. انسان از قیدِ شرایط آزاد نیست ،پس از آزادی باید تعبیرهای درستش رو یاد بگیریم. :cute: :cute: :cute: :cute: :cute: :cute: :cute: :cute: :cute: :cute:

شهزاد
شهزاد
10 سال قبل

هیچ وقت تعبیر درستی برای ازادی وجود نخواهد داشت تا وقتی که هر کدوم ما از یه چیز رنج میبریم و میخواهیم از اون رنج ازاد بشیم.