تصمیمات الهی

جی۵ لاین:شوالیه ی خطاب به دوستش گفت: بیا تا به سمت کوهی برویم که خداوند در آن زندگی می کند. می خواهم امتحان کنم که او چگونه فقط می تواند دستور داده و هیچ کاری برای سبک تر کردن بار و فشار مسئولیت ما انجام نمی دهد. دیگری گفت: پس من هم برای اثبات ایمانم می آیم. شب هنگام بود که به بلندی کوه مزبور رسیدند و صدایی در تاریکی شنیدند که می گفت: بار اسب هایتان را از سنگ های روی زمین پر کنید. سوار کار اول می گوید: دیدی؟ بعد از این همه سوار کاری و کوهنوردی، او هنوز می خواهد تا بار ما را سنگین تر کند. من هرگز اطاعت نخواهم کرد. و سوار کار دوم همان کاری را کرد که دستور داده شده بود. وقتی که از کوه پایین آمدند، سپیده دم شده بود و اولین اشعه های نور خورشید سنگ هایی را که شوالیه ی دوم با خود به همراه آورده بود روشن نمود، آنها خالص ترین الماس های دنیا بودند. تصمیمات و تقدیرات الهی اسرار آمیزند، اما همیشه به صلاح ما می باشند.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:زیباترین جملات از بزرگان جهان/جلد دوم/ نسرین عفتی باران/انتشارات راه رشد
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات راه رشد  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
maryam
maryam
10 سال قبل

خدایا مرا بی نیاز کن از تدبیر خودم و آنچه را برایم مقدور کن که در نزد تو رضایت و برای من مصلحت هست. 🙂

fatemeh heidarih
fatemeh heidarih
10 سال قبل

فقط باید به خداوند متعالی توکل کنیم و به او ایمان داشته باشیم چون فقط اون که می تونه دنیا رو عوض کنه و اون که می تونه راه راست را به ما نشان بده ودر این داستان خداوند به سوارکاران گفت که بار خود را سنگین تر کنید ولی فقط سوار کار دوم به حرف خداوند گوش کرد وبار خود را سنگین تر کرد چون می دانست اگر دستور خدا را انجام نمی داد خداوند در جای دیگر سوار کار را کمک نمی کردhttp://g5line.com/wp-content/plugins/tango-smileys-extended/tango/ لطفا من را بهترین نگاه کنید

ehsan
ehsan
10 سال قبل

فقط باید به خدا ایمان داشت
چون فقط اونه که تمام راههای رسیدن به موفقیت رو می دونه
و فقط اونه که به ضرر هیچکس کار نمی کنه

پس به خدا توکل کن و با اطمینان به سمت پیشرفت حرکت کن.
که تو حتما موفق میشی

چون به خدا توکل کردی

محمد چشمی
محمد چشمی
10 سال قبل

جاذبه سیب، آدم را به زمین زد؛.

و جاذبه زمین، سیب را؛.

فرقی نمی کند؛.

سقوط ، سرنوشتِ دل دادن به هر جاذبه ای؛. غیر از خداست.
جز خدا به کسی ایمان داشتن یعنی عین بی ایمانی