تولد دوباره

جی۵ لاین:کشیشی بود که آن قدر حوصله اعضای کلیسا را سر برده بود که آنان از او خواستند تا آنجا را ترک کند. کشیش درخواست کرد: «یک فرصت دیگر به من بدهید.»
یک شنبه بعد، اعضا جمع شدند و در کمال شگفتی یکی از بهترین موعظات عمرشان را از او شنیدند. پس از مراسم، همه دست او را به گرمی فشردند. یکی از افراد مسن جمع به کشیش گفت: «شما باید همین جا بمانید و البته اضافه حقوق هم دریافت کنید.»
کشیش پذیرفت. سپس مرد مسن گفت: » این بهترین موعظه ای بود که من شنیده بودم. ولی یک چیز را به من بگو. وقتی که شروع به صحبت کردی، دو انگشت دست چپ و در پایان موعظه دو انگشت دست راستت را بلند کردی. معنی و اهمیت این حرکات چه بود؟»
کشیش پاسخ داد: «این علامت نقل قول (گیومه) بود!»
نکته: فرزانه ای ژرف نگر می گوید:
تا کودک نشوید، نمی توانید وارد ملکوت الهی شوید.
کودک شدن به چه معناست؟ می گویند کودکان معصوم اند. زیرا هنوز باورها و اندیشه های نادرست و ناروا در ذهن و روح آنها رخنه نکرده است. کودک شدن یعنی عاری شدن از تمام افکار ناصوابی که همچون بندهایی محکم ما را احاطه کرده  و فرصت حیات واقعی را از ما گرفته اند. زندگی ما واقعی نیست. چرا که هیچ کدام از اعمال و گفتار و تصمیمات ما متعلق به ما نیستند. ما نه بر اساس حقایقی که حاصل تجربیاتمان در طول سفر زندگی است، بلکه بر پایه اندیشه های به عاریه گرفته شده از دیگران زندگی می کنیم. زندگی ما دفتری است که هر چند توسط ما نوشته می شود، اما نقل قول های دیگران است.
لذا دانش واقعی نه با فراگیری اطلاعات بیشتر، که با فراموشی دانسته های گذشته ایجاد می شود.

منبع تصویر:blog 
منبع اصلی: زیر خاکی جلد یکم/ سعید گل محمدی/ انتشارات آسیم
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات آسیم داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
10 سال قبل

کودکی یعنی پاکی.یعنی خوبی یعنی شادی یعنی بازیهای کودکانه یعنی دلخوشیهای کوچیک که انگار دنیا رو بهشون میدی. ای کاش بازم به دوران کودکی برگردیم.

سمیرا
سمیرا
10 سال قبل

چقدر رویای کودک پاک و بی آلایشه. ای کاش همیشه بچه بودیم! ای کاش هممون مثل بچگی هممون بی آلایش بودیم عاری از دروغ و ریا و نیرنگ.

علی
علی
10 سال قبل

چقدر کودک بودن قشنگ است. چقدر در دنیای کودکی قدم زدن زیباست و چقدر دلم می خواهد دوباره به کودکی برگردم.

شاهرخ
شاهرخ
10 سال قبل

کودکی یعنی عاری از هر گونه پلیدی بودن :بی ریا لبخند زدن، شاد زیستن، خواسته های شکلاتی داشتن، رویای داستان ها رو داشتن و قهرمانانه زندگی کردن.