نمی توانیم بازی کنیم، ممکنه به نی نی صدمه بزنه

جی5 لاین: چندی پیش من و پسر دو ساله ام با هم پیاده روی می کردیم که ناگهان پسرم دستم را کشید و با شور و حرارت گفت: بیا بدویم مامان. بیا!

به او نگاه کردم و خندیدم. من در 6/5 ماهگی بارداری فقط می توانستم تند راه بروم، البته از صندلی هم می توانستم به راحتی بلند شوم. پسرم دوباره دستم را کشید و با هیجان گفت: مامان بدو.

سرم را به علامت نه تکان دادم، ولی یک لحظه درنگ کردم. چقدر به این بچه نه گفته ام؟: “نه آرش جان ما نمی توانیم با هم بازی کنیم، ممکنه به نی نی صدمه بزنه”، “نه نمی توانم برایت اسب شوم، می دانی که پشتم درد می کند”، “نه پسرم می خواهم استراحت کنم.”

با خودم فکر کردم این آخرین لحظاتی است که فقط من و آرش کوچولو با هم تنها هستیم. بعد از مدت کوتاهی است او باید یاد بگیرد که عشق، آغوش و توجه مادرش را با کوچولویی دیگر شریک شود. به چشمان قهوه ای شفافش نگاه کردم. در آن خبری از دغدغه های دنیای بزرگ سالی نبود و در عوض پر بود از عشق به زندگی و شور و هیجان.

به زمین نشستم تا هم سطح او شوم. سخت بود اما سعی کردم زندگی را لحظه ای از نگاه او ببینم. ما آدم بزرگ ها اوقات زیادی را در نگرانی پول، کار و مسئولیت های مان می گذرانیم ولی هیچ یک از این ها برای نیکلاس مهنایی نداشت. او تنها دو سال داشت و می خواست بدود آن هم به من که مادرش بودم.

ناگهان دست کوچک او را محکم گرفتم و گفتم: باشه آرش، بیا بدویم.

او منتظر شد تا من بایستم و سپس شروع کردیم به دویدن. با خود فکر کردم که از دید رهگذران صحنه زیبا و درعین حال بسیار مسخره ای است اما برایم مهم نبود. در واقع همه چیز بجز عشق پسر کوچکم را فراموش کرده بودم. فقط می توانم بگویم که پاهای ما می دوید اما روح های ما درحال پرواز بود.

نگاه کودکان به دنیا و افراد خانواده شان مخصوصا مادر نگاهی معصومانه و پاک است. مثل نگاه کودک داستان هرکس در مورد پسر بچه داخل عکس چیزی می گفت.

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: کتاب غذای روح برای چشم انتظاران فرزند/ جک کنفیلد-مارک ویکتور هانسن-پنی ابری-نانسی میشل/ نازیلا رفعتی/ نشر مثلث
منبع تصویر: The Wireless Income
بازنویسی و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
مهتاب
10 سال قبل

:film: الی بود

ترنج
11 سال قبل

چقدر خوبه که گهگاهی با این تذکرها روبرو بشیم تا یادمون نره مادر چه نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزندش داره. مرسی