داستان کیک خوشمزه

جی۵ لاین:استاد پیر در حال مرگ بود و می گفت که آخرین بعدازظهرش خواهد بود. مریدان و دوستانش به دیدن اوآمده بودند. او دوستداران زیادی داشت و همه می آمدند، از راه های درو و نزدیک و جمعیتی عظیم گرد آمد. یکی از مریدان قبلی اش هنگامی که خبر وضع و حال استاد را شنید، سریعا به سوی بازار شتافت. شخصی از او پرسید:” وقتی مرشد در کلبه اش در حال مرگ است، چرا به بازار می روی؟” مرید قدیمی گفت:” می دانم که مرشد کیک خاصی را دوست دارد، می روم آن را بخرم.” پیدا کردن کیک بسیار مشکل بود، ولی مرید سرانجام هنگام عصر موفق شد و با کیک به سوی خانه ی استاد دوید. همه نگران بودند. این طور به نظر می رسید که استاد منتظر کسی است. او چشمش را می گشود و نگاهی می کرد و دوباره می بست. هنگامی که آن مرید وارد شد، گفت:” بالاخره آمدی، کیک کجاست؟” شاگرد کیک را به استاد پیرش داد. او خیلی خوشحال بود که مرشد درخواست کیک کرده است. استاد در حال مرگ کیک را در دست گرفت… او خیلی پیر بود، ولی دستش نمی لرزید. یکی از حاضرین پرسید:” شما خیلی پیر هستید و در آستانه مرگ، نفس های آخر را می کشید، ولی دستانتان نمی لرزد!” استاد جواب داد:” من هیچ وقت نمی لرزم، زیرا ترس ندارم، جسم من پیر شده، اما خودم جوانم و همچنان جوان باقی خواهم ماند، حتی اگر جسمم از بین برود.”سپس تکه ای از کیک را به دهان گذاشت و شروع به خوردن کرد. یکی دیگر از حاضران پرسید:” آخرین پیغام شما چیست؟ شما به زودی ما را ترک خواهید کرد، از ما می خواهید چه چیزی را همواره به یاد داشته باشیم؟” استاد لبخندی زد و گفت:” آه، این کیک خوشمزه است.”
نکته: این مردی است که در اینجا و اکنون زندگی می کند: این کیک خوشمزه است، حتی مرگ نیز برایش بی ربط است. لحظه ی بعدی بی معنی است. در این لحظه، این کیک خوشمزه است. اگر شما بتوانید در این لحظه، همین لحظه حاضر شوید و حضور کامل داشته باشید، آن وقت است که می توانید عشق بورزید.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:بیا زندگی را بسازیم، نه با زندگی بسازیم/ مسعود لعلی- فهیمه ارژنگی/ انتشارات جاودان خرد

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات جاودان خرد  داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها