بخشیدن کسی که دوستش داریم.

جی۵ لاین:پس از 11 سال، زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان دو ساله بود که روزی مرد، بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود، به همسرش گفت که در بطری را ببندد و آن را در قفسه قرار دهد.مادر پر مشغله، موضوع را به کل فراموش کرد. پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد. به سمتش رفت و همه ی محتویات آن را خورد… او دچار مسومیت شدید شد و به زمین افتاد. مادرش سریع او را به بیمارستان رساند، ولی شدت مسمومیت به حدی بود که کودک جان سپرد. مادر بهت زده، از این که با شوهرش مواجه شود وحشت داشت.وقتی شوهر، پریشان حال به بیمارستان آمد و دید که فرزندش از دنیا رفته، رو به همسرش کرد و فقط سه کلمه به زبان آورد.

.
.
.
فکر می کنید آن سه کلمه چه بودند؟
.
.
.
شوهر فقط گفت:” عزیزم دوستت دارم.”
نتیجه: شاید این داستان برای خیلی از ماها غیر واقعی جلوه کند، اما واقعی بود!! عکس العمل غیر منتظره شوهر، یک رفتار فراکنشی بود. کودک مرده بود و برگشتنش به زندگی محال. هیچ نکته ای برای خطا کار دانستن مادر وجود نداشت. بعلاوه اگر شوهر وقت می گذاشت و خودش بطری را سر جایش قرار می داد، آن اتفاق نمی افتاد. هیچ دلیلی برای مقصر دانستن وجود ندارد. مادر نیز تنها فرزندش را از دست داده و تنها چیزی که در آن لحظه نیاز داشت، ” دلداری و همدردی” از طرف شوهرش بود. آن همان چیزی بود که شوهرش به وی داد.گاهی اوقات ما وقت مان را برای یافتن مقصر و مسئول یک رخداد صرف می کنیم و فراموش می کنیم که باید کمی ملایمت و تعادل برای حمایت از روابط انسانی داشته باشیم. آیا نباید بخشیدن کسی که دوستش داریم، آسان ترین کار ممکن در دنیا باشد؟ داشته هایتان را گرامی بدارید، غم ها، دردها و رنج هایتان را با نبخشیدن، دو چندان نکنید. حسادت ها، رشک ها و بی میلی ها برای بخشیدن دیگران و همچنین خودخواهی و ترس را از خود دور کنید. خواهید دید که مشکلات آن چنان هم که شما می پندارید، حاد نیستند! ” بیایید سعی مان را بکنیم کمی سبک تر پرواز کنیم…”

منبع تصویر:blog 
منبع اصلی:  من، منم؟! جلد یکم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز
  •  نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات ذهن آویزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنم عظیمی
ترنم عظیمی
8 سال قبل

خوب است من مشکل حاد دارم با شوهرم ونمیتوانم ببخشمش میشه کدام کتاب خاصی برام معرفی کنید تا کمکم کند