با صبر و تحمل این وضعیت اسفناک را سپری کردم

جی5 لاین: در یکی از روزهای سخت و دلگیر وقتی به خانه برگشتم هر سه فرزندم را دیدم که دور میز ناهارخوری نشسته بودند و هر سه ناراحت و غمگین به نظر می رسیدند.

محمد پسر یازده ساله ام از اینکه آرایشگر موهایش را خیلی بد کوتاه کرده بود بسیار غمگین و عصبی بود. برایم چنین تعریف کرد: بخاطر مدل موهایم کلاه به سر گذاشته بودم که سر کلاس معلم مجبورم کرد آن را بردارم. مامان من مجبور شدم تمام روز را با صبر و تحمل این وضعیت اسفناک را سپری کنم و گاهی اوقات هم با هر دو دست سرم را مخفی می کردم تا کسی موهایم را نبیند.

سپیده که شاگر کلاس سوم دبستان است امروز بخاطر نمره بد دیکته اش مورد سرزنش معلم خود قرار گرفته بود. و سحر هم که کلاس اول دبستان است بخاطر مسخره کردن یکی از دوستانش تنبیه شده بود.

وقتی که داستان های آن ها شنیدم با صدای بلند گفتم: خوب بچه ها، اینطور که معلوم است امروز همه یک شکست داشته ایم. پس بیایید امروز را با هم جشن بگیریم!

بچه ها از تعجب دهانشان باز مانده بود. برایشان توضیح دادم: مادربزرگم همیشه می گفت ما از شکست هایمان است که درس می گیریم ولی از موفقیت هایمان به راحتی می گذریم. پس باید بخاطر این یادگیری و کسب تجربه جشن بگیریم.

این موضوع آغازی شد برای جشن های بعدی ما و در تمام این مدت با برگزاری جشن ها و صحبت در خصوص مشکلات و شکست هایمان باعث شد که درس های خوبی باهم بیاموزیم.

برخورد مادران با مشکلات فرزندانشان تاثیر مهمی در نوع تفکر و برداشت آن ها از زندگی خواهد داشت. مادر داستان “خودم را عقل کل می دانستم و به کسی بها نمی دادم”  نیز درسی بزرگ به فرزند خود آموخت.

جی5 لاین . کام
منبع اصلی: سوپ جوجه برای روح مادران/جک کنفیلد-مارک ویکتور هانسن/ گیسو ناصری/ نشر ثالث
منبع تصویر:
بازنویسی و انتشار: حوریه جعفری

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] گاهی لازم است تنها به فکر خودمان در یافتن چاره اتکا کنیم مانند داستان با صبر و تحمل این وضعیت اسفناک را سپری کردم. […]

رضا صادقی نیا
رضا صادقی نیا
11 سال قبل

شکست پایه موفقیه!