ظرفیت انسان ها

جی۵ لاین:مردی از دست روزگار سخت می نالد. پیش استادی رفت و برای رفع غم و رنج خود راهی خواست. استاد لیوان آب نمکی را به او داد و از مزه اش پرسید: آن مرد آب ار به بیرون از دهان ریخت و گفت: خیلی شور و غیر قابل تحمل است. استاد وی را کنار دریا برده و به وی گفت همان مقدار آب بنوشد و بعد از مزه اش پرسید: مرد گفت: خوب است و می توان تحمل کرد. استاد گفت شوری آب همان سختی های زندگی است. شوری این دو آب یکی، ولی ظرفشان متفاوت بود. سختی و رنج دنیا همیشه ثابت است و این ظرفیت ماست که مزه ی آن را تعیین می کند پس وقتی در رنج هستی؛ بهترین کار بالا بردن ظرفیت و درک خود از مسایل است.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ و ناشناس/ حمید رضا غیوری/ انتشارات غیوری

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات غیوری داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدشهبازی
حمیدشهبازی
9 سال قبل

سختی های زندگی به اندازه ظرفیت ما است. گاهی وقت ها در زندگی اطرافیان می بینیم که بعضی افراد دچار مصیبت های بزرگی می شوند ولی در این سختی ها و مصیبت ها صبر می کنند . روزی خانمی به من می گفت :در یک هفته داغ دو تا از فرزندانم را دیدم یکی بر اثر تصادف و یکی هم بر اثر بیماری از دنیا رفت. به او گفتم: چقدر خدا را شکر کردی که توانسته ای این داغ ها را تحمل کنی؟ در حالی که خیلی از افراد طاقت تحمل یک مصیبت را ندارند و دیگر این که تصور… بیشتر بخوانید