شما از یک شمش آهن چه می سازید؟

جی5 لاین: در یکی از کتاب های قدیمی مدیریت مثال جالب و حکمت آموزی از ارزش وقت آمده است.

به اعداد و ارقامش توجه نکنید چون جای بحث دارد ولی به شما اطمینان می دهم که حکمت این تعبیر هیچ گاه از اعتبار نخواهد افتاد.یک شمش آهن را در نظر بگیرید که 100تومان قیمت دارد.

اگر این شمش را به نعل اسب تبدیل کنیم قیمت نعل های به دست آمده به 200تا 300 تومان بالغ می گردد.

اگر همین شمش ها را به یک کارگاه سوزن سازی بدهیم بهای سوزن های ساخته شده از این شمش شاید به 30تا 40هزارتومان برسد ولی اگر این شمش را به یک کارخانه ی ساعت سازی در سوییس بدهیم قیمت فنر های ساعتی که نهایتا ساخته و پرداخته می شود سر به چند میلیون تومان خواهد زد.

وقت ما انسان ها بی شباهت به این مفتول آهن نیست که ارزش آن بستگی به کارهایی دارد که در مقابل صرف وقت یا انرژی خود انجام می دهیم و نتایجی که از آن به دست می آوریم.

  • جی5 لاین . کام
  • منبع اصلی:کتاب حکایت های بهره وری/حسین پورآقاسی – آذر ویژه/ انتشارات بدر
  • منبع تصویر: 8tracks
  • انتشار: ا.قربانی

هر روز، ساعت ۷ صبح یک داستان مثبت در جی۵ لاین منتشر خواهد شد، اگر می خواهید روزی یک داستان انرژی بخش به ایمیل شما ارسال شود، صفحه “فیدبرنر” را مطالعه فرمایید. همچنین برای دیدن سایر داستان ها به صفحه لیست داستان های مثبت مراجعه کنید.

برچسب ها: , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
10 سال قبل

عمر انسانها کوتاه نیست اگر با بر نامه ریزی و افزایش بهرهوری از زمان خود استفاده کنند به همه آرزوها و رویاهایشان میرسند

محدثه رشيدي
محدثه رشيدي
11 سال قبل

خيلي خيلي جالب بود. اين داستان نشون ميده بايد دست از غر غر زدن برداريم و بجاي دنيا، آهن وجود خودمون رو تغيير بديم. دوستون دارم.

نیره جعفری
نیره جعفری
11 سال قبل

درسته…هرکاری که بخواهیم انجام دهیم زمان همان زمان است ارزش آن نیز همچنین اما بزرگی و ارزش کار متفاوت است…
همان وقتی که دکتر حسابی و انیشتین و استیو جابز داشتند ما نیز داریم اما متفاوت است کارمان با یکدیگر! 😉

یلدا
یلدا
11 سال قبل

از بزرگترین افتخارات زندگی من داشتن معلمان دلسوز بوده که حقایق ونکات آموزنده رو به صورت شعر و داستان به من یاد داده اند که همیشه در ذهنم می ماند.این داستان منو یاد یه بیت شعر انداخت:آهن و فولاد هر دو از یک کوره می ایند برون،این یکی شمشیر گردد وان دگر نعل خر است…..

فرنگیس
فرنگیس
11 سال قبل

خیلی جالب بود وقتی ایمان انسان به خداو آفرینش به حدی می رسد که از خود سوال میکند برای چه به این دنیا آمده ام و بعد به کجا می روم به این نتیجه می رسد بی شک اعمال ما حساب و کتابی دارد عمرما کوتاه نیست ولی وقت ما محدود است همیشه فکر کنیم بهتر است وقت خود را با اعمال مثبت که هدف اصلی نیزجلب رضایت خداست سپری کنیم .