دو دوست

جی۵ لاین:دو دوست با پای پیاده از جاده ای در بیابان عبور می کردند. بین راه سر موضوعی اختلاف پیدا کردند و به مشاجره پرداختند. یکی از آن ها از سر خشم؛ بر چهره ی دیگری سیلی زد. دوستی که سیلی خورده بود؛ سخت آزرده شد ولی بدون آنکه چیزی بگوید، روی شن های بیابان نوشت امروز بهترین دوست من بر چهره ام سیلی زد. آن دو کنار یکدیگر به راه ادامه دادند تا به یک آبادی رسیدند. تصمیم گرفتند قدری آنجا بمانند و کنار برکه آب استراحت کنند. ناگهان شخصی که سیلی خورده بود؛ لغزید و در آب افتاد. نزدیک بود غرق شود که دوستش به کمکش شتافت و او را نجات داد. بعد از آنکه ازغرق شدن نجات یافت؛ بر روی صخره ای سنگی این جمله را حک کرد: امروز بهترین دوستم جان مرا نجات داد. دوستش با تعجب پرسید: بعد از آن که من با سیلی تو را آزردم؛ تو آن جمله را روی شن های بیابان نوشتی ولی حالا این جمله را روی تخته سنگ نصب می کنی؟ دیگری لبخند زد و گفت: وقتی کسی ما را آزار می دهد؛ باید روی شن های صحرا بنویسیم تا بادهای بخشش آن را پاک کنند ولی وقتی کسی محبتی در حق ما می کند باید آن را روی سنگ حک کنیم تا هیچ بادی نتواند آن را از یادها ببرد.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:اگر یکبار دیگر بدنیا می آمدم/ سیده سارا شفیعی/ انتشارات بهار سبز

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات بهار سبزداشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق
شقایق
9 سال قبل

من ودوستم 13 ساله که باهم دوستیم یعنی فقط چندسال اول زندگی رو باهم نبودیم!چیزی که باعث شده بعد گذشت این همه سال دوستیمون هرلحظه که می گذره پررنگ وپررنگتر شه دقیقا مربوط میشه به مطلبی که این موضوع اشاره میکنه….بخشش….چون همه ماانسانیم باویژگی های متفاوت…گاهی پیش میادکه خواسته یانخواسته طرف مقابل باعث ناراحتی مابشه ویابرعکس…چیزی که اینجااهمیت داره چه جوری کناراومدن بااین موضوعه…اینکه ایا اجازه بدیم خشم وناراحتی به ماغلبه کنه یابابذر بخشش بیش ازپیش تاثیرگذاررابطه هامون باشیم…دوستی مثل کتاب می مونه چندسال طول میکشه تانوشته شه امابرای اتیش گرفتنش چندثانیه هم کافی است…….

حمیدشهبازی
حمیدشهبازی
9 سال قبل

لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست
در واقع انتقام وکینه جویی انرژی منفی بسیار زیادی به ما منتقل میکنه که میتونه ضربه های جبران ناشدنی بزنه
ولی بخشش انرژی مثبت فوق العاده ای رو به ما میده که میشه باون حتی جهان رو تغییر داد.