خطر حمله‌ي سگ

جی۵ لاین:یک مأمور سرشماری به منطقه‌ای روستايی رفت تا کارش را تمام کند. درحالی‌که سوار بر اتومبیل به سمت روستا می‌رفت، بر در بسیاری از خانه‌ها دید که نوشته‌اند: «خطر حمله‌ي سگ.»
به آخرین خانه‌ای که باید برای سرشماری می‌رفت، رسید. آنجا هم تابلويي روی در نصب بود: «خطر حمله‌ي سگ.» مأمور سرشماری که جرأت پیاده شدن از اتومبیل را نداشت، دستش را روی بوق گذاشت. در این زمان مردی از خانه بیرون آمد. سگ کوچکی نیز همراهش بود. مأمور سرشماری به مرد گفت که در حال رانندگی روی در بسیاری از خانه‌ها خوانده است «خطر حمله‌ي سگ» و بعد پرسید: «آیا منظور آن‌ها هم سگی به این کوچکی است؟» مرد روستایی جواب داد: «بله همین‌طور است» و بعد از گفتن اين حرف سگ کوچک را از زمین بلند کرد و میان دست‌های خود نگه داشت. مأمور گفت: «اما این سگ نمی‌تواند به کسی حمله کند؟» مرد روستایی جواب داد: «بله نمی‌تواند اما این علامت متجاوزان را دور نگه می‌دارد.»
نکته: كساني كه اجازه مي‌دهند مقهور ترس بشوند به‌طور فزاينده تحت تأثير ترس‌هاي بيشتري قرار مي‌گيرند.
ترس ممكن است مانع از آن شود كه دست به اقداماتي بزنيم كه براي ما مفيد است. اقدام كردن راهي است كه به سمت ناشناخته‌ها جلب مي‌شويم. اين مي‌تواند بسيار هول‌انگيز باشد. اما اگر تسليم ترس خود شويم ديگر قدمي به جلو برنمي‌داريم. ديگر از مزاياي آنچه از آن اجتناب مي‌كرديم برخوردار نمي‌شويم و به آن علم و اطلاع ارزشمندي نمي‌رسيم كه اگر دست به كار مي‌شديم و آن كار را انجام مي‌داديم، به آن دست مي‌يافتيم. در نتيجه جاهل باقي مي‌مانيم و جهل هميشه توليد ترس بيشتر مي‌كند كه تحت تأثير آن قدم به جلو برداشتن و كاري صورت دادن دشوارتر مي‌شود.

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:خوشبختی یابدبختی؟ انتخاب با شماست/ سعید گل محمدی/ انتشارات نسل نو اندیش

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید ازانتشارات نسل نو اندیش داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
9 سال قبل

کلاغی در ذهن من است

پاره سنگی در دستم

از خودم می ترسم …

“ایرج کریمی”

کاربران ناشناس
9 سال قبل

کلاغی در ذهن من است

پاره سنگی در دستم

از خودم می ترسم …

“ایرج کریمی”

حمیدشهبازی
حمیدشهبازی
9 سال قبل

نگذاريد ترس‌هاي‌ شما راه موفقيت‌تان را سد کند موفق شدن آسان است؛ به شرط اينکه در راه موفقيت، هيچ‌چيز شما را نترساند و دودل‌تان نکند و باعث خجالت کشيدن و عصبي شدن‌تان نشود. ترس باعث ناتواني در روبه‌رو شدن با شرايط خاص يا مواجه شدن با اشخاص خاص مي‌شود. وقتي نتوانيد با مسايل مختلف روبه رو شويد، کم‌کم مسايل‌تان پيچيده‌تر مي‌شود و شما را دچار استرس مي‌کند؛ براي مثال، اگر نتوانيد به آساني مشکلات مالي‌تان را مطرح کنيد، مشکل مالي‌تان باقي خواهد ماند و هنگامي که بايد يک کار اقتصادي انجام دهيد، نمي‌توانيد قدمي برداريد و دست‌آخر، کم مي‌آوريد. اگر… بیشتر بخوانید

مهنوش رجبی
مهنوش رجبی
9 سال قبل

پر از شوقم سر شارم از رسیدن تا اوج هرکجاباشم چه فرقی دارد قله ها مال من است