بیست سال بعد

 جی5 لاین: در سال 1953 ، جمعی از اساتید دانشگاه هاروارد تحقیقی را بر روی تعدادی از فارغ التحصیلان آن دانشگاه انجام دادند.

مصاحبه ای از فارغ التحصیلان به عمل آمد و از آن ها پرسیدند که آیا اهداف شان تعریف شده، مشخص، شفاف و تدوین شده هستند یا خیر.

تنها 3 درصد پاسخ مثبت دادند.

بیست سال بعد، در سال 1973، همه آن افراد را پیدا کرده و مجدداً مصاحبه ای با آن ها ترتیب دادند.نتیجه این که، آن 3 درصدی که اهدافشان را نوشته بودند در مقایسه با 97 درصد دیگر، بسیار ثروتمند بودند. در سایر مراحل زندگی شان نیز به موفقیت بیشتری دست پیدا کرده بودند.

جی5 لاین . کام

  • منبع اصلی: داستان هایی به کوتاهی زندگی / ریچارد کوئک / مرجان توکلی/ نشر کتاب پنجره
  • منبع تصویر:  Shutter Stock
نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.

هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبتدرجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید.

برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات کتاب پنجره داشته باشید تا علاوه برحمایت از ناشر محترم و مترجم  گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
22 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
11 سال قبل

دارم فک میکنم برنامه ریزی کنم …
😛

نگار فرامانی
نگار فرامانی
11 سال قبل
پاسخ به  مریم

باریکلااا
به منم کمک کن، کمی تنبلم 🙂

سيده لطافت سيدي
سيده لطافت سيدي
11 سال قبل

هدفمند بودن زندگي، در واقع برنامه ريزي كردن براي تك تك ثانيه هايي ست ، كه با درست استفاده كردن همين ثانيه هاي به ظاهر كم اهميت به چنان موفقيتي ميتوان رسيد كه در ادراك ما نميگنجد!
در واقع تفاوت درهمين درست استفاده كردن زمان ، برانامه داشتن براي آينده و هدفمند بودن است …و همين جاست كه شخصي به موفقيت دست ميابد و شخصي در گير و دار كلاف سردرگم زندگيش تنها عمر را سپري ميكند…
بايد كه باورمان را بارور كنيم و با برنامه ريزي درست به موفقيت در معناي واقعي آن دست يابيم.

حمید
حمید
11 سال قبل

سه سال دوره راهنمایی رو با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیقی گذروندم که هنوز نتونستم اون نظم و ترتیب و موفقیت در کارها رو تکرار کنم.
به تجربه متوجه شدم که اغلب انسانها ذاتا تمایلی به برنامه ریزی بلند مدت ندارند ولی اگه مدتی کارها رو طبق برنامه ریزی و نظم و روال مشخصی انجام بدن،دیگه انجام کارها طبق برنامه ریزی براشون لذت بخش هم میشه.

فرزانه واحد
فرزانه واحد
11 سال قبل

زندگی بدون هدف و برنامه ریزی نتیجه ی جالب توجهی هم نداره. اگه اهداف و برنامه ها مکتوب بشن احتمال اینکه واسه عملی شدنشون بیشتر تلاش کنیم بیشتره. 🙂

فرنگیس
فرنگیس
11 سال قبل

زندگی با هدف را چنین تصور می کنم که شبی تاریک را فانوس بدست طی می کنم و ایمان دارم که به مقصد می رسم و در دلم می گویم فراز و نشیب های راه را با ایمان پشت سر می گذارم .من می توانم به مقصد برسم .انگیزه ام قوی است .

آیدا
آیدا
11 سال قبل
پاسخ به  فرنگیس

قشنگ بود.

حمید
حمید
11 سال قبل
پاسخ به  فرنگیس

لذت خواندن متنی زیبا را به ما عطا کردی.شکر