آهسته و پیوسته روید

جی۵ لاین:تاجری در روستایی مقدار زیادی محصول کشاورزی خرید و خواست با ماشینش آن را به انبارش منتقل کند. در راه از پسری پرسید:« تا جاده چقدر راه است؟» پسرک جواب داد:« اگر آرام بروید حدود ده دقیقه کافی است؛ اما اگر با سرعت بروید، نیم ساعت و یا شاید هم بیشتر!» تاجر از این تضاد در جواب پسر ناراحت شد و به او بد و بیراه گفت و با سرعت به راه خود ادامه داد… پنجاه متر بیشتر نرفته بود که چرخ ماشینش به سنگی برخورد کرد و با تکان خوردن ماشین، همه ی محصولی که خریده بود به زمین ریخت.تاجر وقت زیادی برای جمع کردن محصول ریخته شده صرف کرد و هنگامی که خسته و کوفته به سمت ماشینش بر می گشت، یاد حرف های آن پسرک افتاد…
نتیجه:

زندگی هم مثل همین جاده می ماند. بعضی از آدم ها می خواهند یک شبه راه صد ساله را بروند؛ اما واقعیت این است که آهسته و پیوسته رفتن، بسیار خردمندانه تر است تا تخته گاز رفتن!

منبع تصویر:blog
منبع اصلی:زندگی کن! جلد یکم/ امیر رضا آرمیون/ انتشارات ذهن آویز

نظرتون رو بفرستیدو اگر از دیدگاه دوستان دیگه هم خوشتون اومد،برای تأیید روی علامت + کلیک کنید.
هر روزساعت۷صبح یک داستان مثبت درجی۵لاین منتشر میشود.برای دریافت آن در ایمیلتان“فیدبرنر”را مطالعه فرمایید. برای مطالعه ی کلیه ی داستان های مثبت این کتاب می توانید خرید از انتشارات ذهن آویز داشته باشید تا علاوه برحمایت ازمولف گرانقدر در توسعه ی مثبت اندیشی بکوشیم.

برچسب ها: , , , , ,

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید شهبازی
حمید شهبازی
9 سال قبل

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود
یه داستان بود توهمین سایت خوندمش داستان مسابقه ی خرگوش و لاکپشت بود ک هباهم مسابقه ی دو میدهند ودر عین ناباوری لاکپشت برنده ی این مسابقه شد بله درست شنیدید لاکپشت برنده شد ،قرار گذاشتند که تا تپه ی روبور مسابقه بدهند تو همون دقیقه ی اول خرگوش به چند قدمی تپه رسید و خواست تا خستگیشو خالی کنه بخاطر همین خوابید تا استراحت کنه ولی وقتی از خواب بیدار شد لاکپشت قدم آخر رو برداشت وبرنده ی مسابقه شد.